Ladonja protiv ukidanja teretnog željezničkog prometa

Mauricio Licul i Bruno Nefat (M. MIJOŠEK)
Mauricio Licul i Bruno Nefat (M. MIJOŠEK)

Ladonja se oštro protivi odluci Hrvatski željeznica o gašenju teretnog željezničkog promet jer to će, smatraju, biti posljednja faza strateške izolacije i prepuštanje Istre oligarhiji političkih gubernatora i takozvanih strateških investitora, poručili su na  konferenciji za novinare Ladonjini kandidati za župana i gradonačelnika Bruno Nefat i Mauricio Licul.

Smatraju da će ukidanje cargo prometa dovesti do nepotrebnog gašenja radnih mjesta te da je željeznica ključna za razvoj industrije, luka, turizma i, najviše od svega, mobilnosti, što je jedan od ključnih ciljeva Europske unije. Smatraju da o odluci HŽ-a treba raspravljati na Županijskoj skupštini te da s predstavnicima HŽ-a treba dogovoriti konkretne mjere revitalizacije istarskih željeznica.

Predlažu da se cijeli sustav HŽ-a u Istri, kao i luka Bršica, povežu u jednu upravljačku cjelinu kao dioničko društvo, a da Istarska županija preuzme upravljanje tim sustavom na rok od 50 godina. Nakon toga, pojašnjavaju, Županija treba pronaći strateškog partnera s kojim će nastaviti projekt razvoja željezničkog i pomorskog prometa u Istri.

- U zadnjih 20-ak godina sve su vlade činile ama baš sve da unište željeznički i pomorski promet, dok s druge strane vladajući u Istri nisu ništa poduzeli da se taj promet spasi. Tako smo i dalje svjedoci neuspjelih projekata poput željezničkog tunela kroz Učku, neizvedene rekonstrukcije teretnog terminala u Bršici, nerealiziranog trajektnog terminala i pomorske veze s Italijom ili pak neizvedene dislokacije pulskog ranžirnog kolodvora kod Galižane, rekao je Nefat. Dodao je da je očito intencija župana Ivana Jakovčića da u suradnji s pulskim gradonačelnikom Borisom Miletićem i uz punu podršku Vlade Istru pretvore u isključivo turističku destinaciju. (D. BAŠIĆ-PALKOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter