S pokretnih traka ruskog AvtoVaza uskoro ce krenuti granta, Ladin trovolumenski sedan konstruiran na platformi Kaline. Dakako, ako doista i krene, jer price oko novog modela koji bi spasio legendarnu rusku tvornicu u pravilu su upakirane u relativno dopadljiv i neobican dizajn novih modela, ali koji u pravilu nisu završavali u serijskoj proizvodnji.
No, granta bi mogla, i to ne samo krenuti u proizvodnju, vec i uspjeti na tržištu. Naime, ovdje je rijec o klasici, sedanu s volumeniziranim prtljažnikom na repu koji je omiljena kombinacija na istoku Europe, a posebno u Rusiji, a da se na Zapadu u toj klasi više kupuju kombi-limuzinske verzije sa petora vrata. Granta bi trebala biti zamjena za ostarjelu samaru koja je u istom obliku ostala još od 1997. godine.
Motorizaciju predstavlja tek djelomicno modernizirani 1.6-litreni benzinac sa samo dva ventila po cilindru, dok je u planu i 1.4-litreni benzinski agregat sa 16 ventila i 100 KS. Motori za prijenos snage koriste rucni mjenjac s pet stupnjeva prijenosa, a pogon je izveden na prednje kotace.
Fotografija unutrašnjosti otkriva modernu armaturu koja s kontrastnim srebrnim elementima pokušava ostaviti cak i sportski dojam, Instrumentarij svijetli plavom iluminacijom, a dojam upotpunjuje masivni upravljac.
Što se opreme tice, ona je u osnovi iznimno siromašna, prakticki je niti nema, no zato bi automobil trebao koštati svega oko 7.500 dolara do registracije. Drugi paket opreme po cijeni od tisucu dolara više donosi servo upravljac, elektricno pokretanje prednjih prozora, audio uredaj, centralno zakljucavanje i ABS sustav. Uz doplatu moguce je dobiti GPS, ESP, bocne zracne jastuke i zavjese.
Jasno je kako bi adut iz AvtoVaza mogao ozbiljno uzdrmati tržište "low budget" automobila, prvenstveno u Rusiji i na Istoku, dok se na Zapadu za spomenuti novac vec može naci slican sedan s rumunjskom domovnicom i francuskim genima - Dacia dakako.