Kad je 1988. godine u ondašnjoj državi pušten u promet labinski autobusni kolodvor, s osam perona, bio je na ponos svim građanima. Nisu se time mogli pohvaliti ni mnogo veći gradovi, kao što to ne mogu ni danas. Govorilo se kako su upravo kolodvori ogledalo svakog grada, jer se s njima susreću novo pridošli putnici i gosti. Ako je to bila ili je istina, onda je Labin danas, grad s "polupanim" ogledalima ili točnije bez njih.
Nismo ni vjerovali da ono što je nekad bio ponos, danas sasvim drugačije izgleda, kad smo se na pozive mnogih građana i gostiju, jedinog kafića koji još na kolodvoru posluje, uputili u obilazak.
Odmah po dolasku - kao da nas je jedva dočekala - obratila nam se Jasminka Đelili, vlasnica kafića, govoreći da je stanje svakim danom sve gore.
- Ne zna se tko pije, a tko plaća. Sve se urušava, na stropu kafića nam se za kišnih vremena pojavljuju vodene fleke, vlaga na svakom koraku. Gotovo svi poslovni prostori su zatvoreni. Svjetla na krovnoj konstrukciji noću ne rade, električni kablovi koji vise, postaju opasnost za ljude, a o sanitarnom čvoru da vam i ne govorim, dajte si truda pa molim vas to poslikajte - ogorčeno nam govori Jasminka.
Bila je u pravu. Pred sanitarnim čvorom zatičemo djelatnicu koja ga održava. Čini to dobro, samo nažalost nema se što održavati. Ženski WC je neupotrebljiv, tako da se koristi samo ono što je nekad bio muški. No i on je u takvom stanju da ga je bolje zatvoriti. Priča nam djelatnica, da je Grad Labin, snabdijeva sredstvima za čišćenje, toaletnim papirom i ostalim potrebnim materijalom.
- Nekad je to činio Autotrans, ali prestali su. Kad god mi je nešto potrebno, nazovem odgovorne gradske službe i pomažu mi. Nedavno su bili ovdje, pogledali i rekli da će ovu sramotu srediti - govori nam.
Zaputili smo se u ured Autotransa koji se nalazi na kolodvoru i tamo zatekli Adriana Cvečića, rukovoditelja Autotransa – Poslovne jedinice Labin. Nije htio pred foto objektiv, ali nam je rekao da su oni održavali sanitarni čvor donedavno, no to više ne čine jer su izgubili status kolodvora, te su sada autobusna stanica, a kao stanica, zakonski sanitarni čvor ni ne trebaju imati. Od njega smo saznali jako malo, no obećao je da će nam službeni dopis u vezi tog problema dostaviti iz glavnog ureda Autotransa koji se sada nalazi na Cresu.
Obećano-učinjeno, već nakon par sati imali smo na stolu dopis, kojeg potpisuje Ivica Gerechtshammer, rukovoditelj Poslovne jedinice Autokolodvor-prodaja.
U zaprimljenom dopisu stoji: "U svezi problematike sanitarnog čvora na autobusnom kolodvoru u Labinu ističemo kako je Rješenjem Ureda državne uprave u Istarskoj županiji od 24.veljače 2010. ukinuto Rješenje tog ureda o izdavanju licencije za obavljanje kolodvorskih usluga od 8.svibnja 2008. godine izdane trgovačkom društvu Autotrans d.o.o. za Autobusni kolodvor Labin. Budući je korisnik licencije prestao ispunjavati uvjete propisane člankom 88. tada važećeg Zakona o prijevozu u cestovnom prometu odnosno člankom 6. Pravilnika o kategorizaciji autobusnih kolodvora u točci 1. Infrastrukturna opremljenost kolodvorske zgrade. Upravo iz tog razloga neispunjavanja uvjeta za pružanje kolodvorskih usluga Autotrans d.o.o. nije u obvezi voditi brigu o sanitarnim prostorijama na kolodvoru Labin. (Adriano ŠĆULAC)