"Uvjeren sam da cemo do dogovorenog roka, 15. lipnja, otvoriti dionicu Most Raša - Barban - Bristovac", tvrdi Davor Bazina, predstavnik Hrvatskih cesta, investitora u obnovu tog 8,5 kilometara dugog dijela državne prometnice. Nada se da ce gradnju i rekonstrukciju mostova, što je glavni razlog zabrane prometa od 2. ožujka, zgotoviti i nešto ranije, no ne želi, kaže, izlijetati s datumima s obzirom na to da je teško precizirati pri ovakvim zahvatima.
Po otvaranju ceste vozit ce se, napominje, uglavnom makadamom kroz gradilište, i to naizmjenicno, regulirano semaforima te drugom signalizacijom, što podrazumijeva i dodatni oprez. Od 15. lipnja neometano bi se trebalo prometovati dionicom od Barbana do Bristovca, koja se dotad planira asfaltirati.
Zatvaranje ceste od Labina prema Puli naišlo je na negodovanje putnika jer je zaobilazni pravac preko Potpicna, Sv. Katarine i Žminja dvaput duži (i jednako toliko skuplji) od uobicajenih 40-ak kilometara. Bezuspješna je bila peticija gradana, njih 300-tinjak, kojom je traženo da se dnevnim putnicima osigura prolaz dvaput dnevno.
Kako doznajemo na gradilištu, na dva mosta preko kanala u Mostu Raši realizirane su betonaže te preostaje obaviti još petinu posla. Potpuno nov je most Sv. Foška, dok su od onog preko obuhvatnog kanala "pet" iskorištena samo tri noseca stupa, u meduvremenu sanirana. Na mostu preko rijeke Raša, pak, u zamahu je gradnja nogostupa s obje strane.
Bazina nam je prenio da su obavljena sva miniranja duž dionice. Cijela je trasa - malo pomaknuta zbog nedovoljno cvrstih potpornih zidova - proširena, u prosjeku za oko pola metra, a vozacima ce se, vele na gradilištu, to ciniti i više zbog širih usjeka.
- Ublažene su krivine, proširene serpentine. Ranije vapnenacki habajuci asfaltni sloj, koji se brzo potrošio i zagladio, bit ce zamijenjen onim eruptivnog porijekla. Vozaci ce, u svakom slucaju, dobiti na sigurnosti i udobnosti vožnje. Sve bi trebalo rezultirati i smanjenjem prometnih nezgoda, ucestalih na ovoj dosad dotrajaloj dionici, zakljucuje Bazina.
Glavni izvodac, pulska tvrtka Ceste, radi u dvije smjene, a tako ce nastaviti i za turisticke sezone, tijekom koje ce gradilište mirovati samo vikendom.
Obnova ceste Most Raša - Barban - Bristovac, vrijedna oko 26 milijuna kuna, trebala bi - prema ugovorenom roku od 14 mjeseci - biti gotova sredinom ožujka iduce godine. (I. RADIC)