Ocito je da je Istri potreban novac iz europskih fondova kako bi digla na noge kulturni turizam koji je, usprkos bogatstvu kulturne baštine i manifestacija, još uvijek na niskim granama.
Taj bi poticaj mogao udružiti kulturni i turisticki sektor, cija suradnja dosad nije bila na zavidnom nivou. Dok kulturnjaci spavaju zimski san, turisticki je sektor teško zainteresirati za prodaju aranžmana zasnovanih na kulturnoj ponudi jer nisu sigurni koliko ce od toga imati koristi i profita.
Revitas, Glagol i AdriaMuse, tri europska kulturno-turisticka projekta Istarske županije, koji su jucer predstavljeni u novim županijskim prostorima u bivšoj zgradi Admiraliteta na pulskoj rivi, prvi su korak u udruživanju tih snaga.
Dok se Revitas, u koji je prvi put ukljucena istarska Turisticka zajednica, vec poceo provoditi, novac za projekt AdriaMuse nedavno je odobren, a projekt Glagol tek je kandidiran.
Revitas se oslanja na okoncani EU-projekt Heart of Istria i cilj mu je revitalizacija starogradskih jezgri, otvaranje info-punktova gdje ce se predstavljati kulturna baština Istre te naravno turisticka promocija citave te price.
AdriaMuse radi na umrežavanju muzeja srednje Europe, ukljucujuci istarske, kako bi se poboljšao pristup muzejskim zbirkama, izložbama i dogadajima a sve njihove aktivnosti bit ce prezentirane na internetu.
Treci projekt odnosi se na ocuvanje i promoviranje glagoljice uz mogucnost gradnje svojevrsnog muzeja tog pisma u Istri.
- Nismo uspjeli stvoriti sinergiju izmedu kulturnjaka i turizma. Ne mislim da je tu iskljucivo jedna ili druga strana krivac. Kulturnjaci su ti koji traže novac, a turisticke tvrtke i zajednice bi novac trebale dati. Njihova je procjena što im može donijeti više koristi. Ako su oni procijenili da su to ceste vina i biciklisticke staze, logicno je da ce investirati u to. Nakon što smo dobro odradili prethodne projekte, vrijeme je da odradimo i kulturu... Kroz te kulturne i druge projekte istarsku cemo kulturu moci promovirati ne samo turistima, nego i domacem stanovništvu koje je polako vec zaboravilo cime se sve može diciti, smatra županijski procelnik za kulturu Vladimir Torbica.
A proizvod kulturnog turizma mogao bi biti hit, poput gourmeta i bikea, vec sljedece godine, veli Ana Pibernik, projekt menadžerica u Turistickoj zajednici Istre.
- U 2011. godini radit cemo na sustavnom prikupljanju podataka, dok ce 2012. biti godina pune primjene projekta, kada ocekujemo da ce kulturni turizam kao turisticki proizvod zaživjeti, kaže Pibernik. - Nakon okoncanja projekta Heart of Istria i Revitas turisti ce imati na raspolaganju deset info-punktova koji ce biti otvoreni tijekom citave godine. Bit ce izradene i brošure koje ce biti distribuirane po lokalnim turistickim zajednicama te web stranice projekta koje ce biti predstavljene i na destinacijskom portalu. Takoder, sve naknadne brošure tiskat ce se na temelju svega onoga što je donio projekt Heart of Istria, kazala je Pribernik. Što se tice kulturnih ruta, veli da ce na temelju tog projekta izraditi prekogranicne kulturne turisticke itinerare. Organizirat ce se i radionice za predstavnike TZ-ova i agencija, vodice i ostale da bi se upoznali s ponudom i da bi je mogli adekvatno promovirati i prodavati.