Predavanjem dr. sc. Biserke Cvjeticanin na temu "Kulturna politika Europske unije, kreativni gradovi i lokalni razvoj: Izazovi za hrvatsku kulturu", cetvrtak je na Odjelu za ekonomiju i turizam pulskog sveucilišta poceo pretprogram 14. izdanja festivala Media Mediterranea, na temu "Nove kreativne zone".
Središnji, ljetni dio festivala održat ce se u tunelima u centru Pule, od 25. do 28. srpnja.
U svom je izlaganju dr. Cvjeticanin, znanstvena savjetnica u Institutu za medunarodne odnose i voditeljica Svjetske mreže za istraživanje kulturnog razvoja i suradnje Culturelink, naglasila da je Europska unija, taj "divovski laboratorij", kako ju je nazvao americki ekonomist Jeremy Rifkin, mnogo više od zajednickog tržišta: to je unija vrijednosti, koja podrazumijeva solidarnost, tolerantnost, raznolikost, civilno društvo i interkulturni dijalog. Na takvoj "uniji vrijednosti" temelji se i strategija EU 2020. te projekt Europa 2030.
Tezu da su lokalne uprave temeljni pokretac nove Europe dr. Cvjeticanin potkrijepila je citatom francuskog filozofa Francoisa de Bernarda, koji je ustvrdio da "nije rijec o destrukciji lokalnog, vec o njegovoj transformaciji, koja nudi otvaranje perspektiva u doba kad je teritorij bio nepomicna i rigidna dimenzija u životu pojedinca i društva".
Treba, kaže ona, ukljuciti lokalne, teritorijalne kulturne specificnosti u medunarodnu komunikaciju. Primjer kreativnog grada Lyona, koji se zadnjih godina prometnuo u kulturni europski centar po inovacijama i umrežavanju, može slijediti i Pula.
U nastavku je predstavljen projekt "Creative Industries Styria" iz Graza, s posebnim naglaskom na UNESCO-ov projekt Kreativni gradovi, unutar kojega je Graz izbran kao grad dizajna, a zatim je Breda Bizjak predstavila svoj projekt revitalizacije tunela u centru Pule, pod nazivom "Proces Pula podgrade". (Z. ANGELESKI)