Kukuriku, Ladonja i HDZ najveci potrošaci

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nakon pregleda privremenih financijskih izvješca o troškovima izborne promidžbe cini se da je recesija dotakla i donacije. No, ima i izuzetaka.

Najviše je u Hrvatskoj dobio HSS, 1,72 milijuna, a posebno je zanimljivo da je Ladonja, koja se natjece samo u 8. izbornoj jedinici, do 25. studenog prikupila cak 1,33 milijuna kuna donacija - 600 tisuca dobila je od pravnih, a 729.500 kuna od 30 fizickih osoba koje su donirale do maksimalnih zakonski dopuštenih 30 tisuca kuna i uglavnom su kandidati na listi, medu kojima je i nositelj te prvi na listi Plinio Cuccurin.

Po 200 tisuca kuna donacije su Ladonji dali Bolnica za oftalmologiju iz Zagreba i Marughe d.o.o. iz Bala te sto tisuca kuna Gratis d.o.o. iz Tinjana, ciji je vlasnik Vlado Ivetic, koji je i izborni kandidat.

Po donacijama odskace i HSLS, koji je od 2. rujna do 24. studenog dobio 1,06 milijuna od donacija, od cega 796 tisuca od pravnih osoba, a najviše, 200 tisuca, od odvjetnickog društva Hanžekovic iz Zagreba. Zanimljivo, IDS i HSU nisu imali niti kune prihoda od donacija.

Od onih stranaka i koalicija koje ankete tretiraju kao važnije igrace medu 26 lista u 8. izbornoj jedinici ima tek nekoliko donatora iz Istre. Tako je 200 kuna iznosila donacija HSLS-u nacelnika opcine Karojba Denisa Lakoseljca, koji je clan te stranke. HSS je dobio i donaciju od deset tisuca kuna iz Rovinja od tvrtke Mirna ribolov d.o.o. za oceanski i morski ribolov i turizam.

Hrvatski laburisti su od donacija od 1. srpnja do 24. studenog dobili 128.554 kune, a medu fizickim osobama je i pet donatora iz Istre - iz Pule, Rovinja, Poreca i Labina - koji su ukupno donirali 950 kuna, od cega 650 Nansi Tireli, prva na listi u 8. izbornoj jedinici.

HDZ u opatijskom Ambasadoru

- Ma tko ce nam dati donaciju. Oni koji imaju novca misle da smo im mi neprijatelji, komentirao je Josip Anton Rupnik, predsjednik Zelene stranke-Zelene alternative, koji veli da su oni za izbornu promidžbu potrošili 3.400 kuna.

U HDZ-u su od donacija dobili nepunih 730 tisuca kuna. Ta je stranka u 8. izbornoj jedinici za devet dana kampanje potrošila nemalih 905.226 kuna, dok je više otišlo samo u 4. izbornoj jedinici, gotovo 908 tisuca kuna, gdje je prvi na listi HDZ-a Vladimir Šeks. Tu su najveci troškovi za produkciju kampanje zagrebackom Digitelu d.o.o. (skoro 155 tisuca), kao i za emitiranje spotova, sponzoriranih emisija i reklama za pulsku TV Novu, Nit marketing, Radio Istru, Radio Labin, kao i nepunih 3.500 kuna za plakatiranje pulskom Lira Intersoundu te 8.300 kuna za smještaj u opatijskom hotelu Ambasador.

SDP je od donacija dobio 320.500 kuna, od cega 48.511 od fizickih osoba. Oni su po donacijama najbolji u Kukuriku koaliciji. Naime, HNS je iz tog izvora dobio 305.500, a IDS i HSU nisu dobili niti kune. Trošak SDP-a za istarsko-rijecku izbornu jedinicu od 1. sijecnja do 25. studenog iznosio je skoro 537 tisuca kuna, od cega se gotovo sve odnosi na oglašavanje, pri cemu je 247 tisuca za Novu TV, a 187 tisuca za RTL. Medu troškovima je i 50 kuna za Grad Buje i pet kuna za Zagrebacku banku.

HNS je u - svojim izvješcima za trošak promidžbe od pocetka godine do 26. studenog - za svaku od 12. izbornih jedinica prikazao i trošak od 111.818 kuna za rad studija Bruketa&Žinic. Radi se o novcu za kreativnu produkciju predizborne kampanje za Kukuriku koaliciju. U 8. izbornoj jedinici na taj iznos još treba dodati trošak oglašavanja na HRT-u pa je tu ukupni trošak koji je HNS prikazao 204.733 kune.

HSLS-u dobra i stambena zgrada

U IDS-u su od pocetka godine do 25. studenog iskazali trošak od skoro 450 tisuca kuna (448.359). Od toga najveci pojedinacni racun glasi na Adriatic Media d.o.o. iz Zagreba - na skoro 62 tisuce kuna. Trošilo se i na oglašavanje i promidžbu u nacionalnim i lokalnim medijima, od tiskanih do elektronskih, od Glasa Istre i Novog lista do HRT-a, Kanala Ri, ali i Radio Varaždina i Radio MAX-a iz Maruševca. Medu IDS-ovim dobavljacima su Fabrika d.o.o. i In medias res i ule ili FM Media iz Rijeke.

Po izvješcu HSU-a, ta je stranka u 8. izbornoj jedinici potrošila, po prikazu od 1. sijecnja do 25. studenog, nepune 32 tisuce kuna (31.911). Sav je taj novac išao na oglašavanje, i to u 24 sata i Vecernjem listu.

U Ladonji su iskazali rashode izborne promidžbe od 7. do 25. studenog od 1,136 milijuna kuna. Na emitiranje spotova na HRT-u odnosi se 157 tisuca i na RTL-u 114 tisuca kuna. Zagrebacka tvrtka Outdoor Akzent koristila se za postavljanje plakata i oglašavanje s ukupno skoro 300 tisuca kuna.

Hrvatski laburisti su ovdje od 1. rujna do 25. studenog potrošili 73.741 kunu i doslovno je za svaku lipu napisano u što je utrošena. Tako su "ciglice" kupljene u Mackovcu za 1.806 kuna, plasticne caše su koštale 2,5 kuna, a prikazivanje spota na HRT-u 20.446 kuna.

HSLS je od 1. listopada do 24. studenog u 8. izbornoj jedinici potrošio 148 tisuca kuna. Medu prikazanim troškovima su i najam oglasnog prostora na stambenoj zgradi u Zagrebu od 747 kuna, emitiranje spotova na HRT-radio Kninu, intelektualne usluge u Traduco-Prijevodima u Zagrebu, dok je 1.066 kuna koštao tisak na majicama u pazinskom Sportstilu.


Podijeli: Facebook Twiter