Kružnim tokom do spasa

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Privremeni, plasticni kružni tokovi postavljeni na pulskoj obilaznici prije mjesec dana izazivaju razlicite reakcije vozaca. Dok jedni hvale sigurnost i protocnost, drugi ih smatraju samo izbijanjem novca iz proracuna.

Nesporno je da su donijeli novu vrstu vožnje po obilaznici, na dijelu u industrijskoj zoni olakšali prometovanje, no uzrokovali su i probleme vozacima koji se još uvijek ne snalaze u "kružnoj vožnji". Teško je mijenjati navike pulskih vozaca, ali tako je bilo i s uvodenjem jednosmjernog prometa u Marulicevoj i Nazorovoj ulici, što se pokazalo, kao dosad najbolje rješenje kad su se Puljani navikli. Jednako kao i kružni tok u Šijani na križanju Koparske i Ulice 43. istarske divizije.

Privremeni kružni tokovi, postavljeni su na pet lokacija, u buducnosti ce postati "pravi", stalni rotori. Nedostatak financijskih sredstava razlog je što su na cekanju te što je u mirovanju i projekt proširenja pulske obilaznice od Šijane do Verudele.

I križanja obilaznice s Rizzijevom te Ulicom Veruda trebala bi dobiti svoje kružne tokove, a ne bi iznenadio još poneki - kod skretanja za Pješcanu uvalu i Marinu Veruda.

Na jesen bi Hrvatske ceste trebale zapoceti izgradnju kružnog toka na ulazu u grad u Šijani (kod Arube) te proširenje dionice Stancija Peliceti - Šijana. Usporedo su Hrvatske ceste, prema nedavnim rijecima Damira Prhata, procelnika Upravnog odjela za komunalni sustav i imovinu, prihvatile skorašnje projektiranje nastavka ove dionice prema Velom Vrhu (Vodnjanu) koje predvida izgradnju rotora kod Getroa te na mostu kod mlina, kao i na Velom Vrhu. Na križanju tog dijela obilaznice s Labinskom (kod Bricostorea) nece se graditi rotor, vec ce zatvoriti izlaz ove ulice na obilaznicu s obzirom na to da ce se prilikom gradnje kružnog toka na ulazu u grad izgraditi odvojak, izmedu Arube i Lidla, koji ce voditi do Labinske.

Barem je tako zamišljeno, a što ce kroz naredne godine biti ostvareno, tek ce se vidjeti. Kao i što ce ti projekti znaciti za okolne stanare. Primjerice, prilikom izgradnje kružnog toka na križanju obilaznice i Valturske, Šandaljska ulica mogla se do kraja barem asfaltirati da bi žitelji Monte Serpa lakše došli do rotora, umjesto zaobilaznim putem kroz Šijanu ukoliko imaju potrebu prometovati u smjeru Verudele.



Plasticni rotori - hit

I Opcina Medulin postavila ih je u Medulinu i Pomeru. No, u rotor na Premanturskoj cesti, kod skretanja za Pomer, nije ušlo skretanje za Banjole, koje je i sada kriticna tocka. Plasticnih kružnih tokova ima i u Vodnjanu te Porecu, tocnije samo u Vrvarima, jer je sve ostale rotore Grad Porec vec izgradio. (G. ROJNIC)


Podijeli: Facebook Twiter