Kršanci plesali uz mih i didgeridoo, pa ih iskljucili

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

"Balooning", plesna koreografija koja kombinira istarske, africke i australske plesove, kojom je kršanski KUD "Ivan Fonovic Zlatela" prvoga dana lipnja nastupio na Drmeš - DA festivalu u Zagrebu, ocjenjivackom je žiriju bila "zanimljiva, ali cudna", pa je Kršance stoga iskljucio iz konkurencije za nagradu.

- Bili smo preotkaceni, ali takvu smo reakciju i ocekivali. Ucinili smo to namjerno, da malo proširimo horizonte. Smatram da smo time pokazali želju za otvorenijim konzumiranjem tradicijskih vrijednosti i vecim naglašavanjem suvremenosti i ljudskosti u odnosu na sadržaj i zadovoljavanje normi hrvatske folklorne prakse, kaže Zoran Karlic, predsjednik KUD-a.

Antonella Juranic i Marko Smokovic plesali su na glazbu koju je Karlic izvodio na mihu, Armin Poldrugovac na djembeu - africkim bubnjevima, a Branimir Šajina, ujedno i autor plesne koreografije, na australskom didgeridoou. Prica govori o lopovu koji zaspaloj djevojci ukrade štap. Ona se budi i krece u potragu za štapom, a borba i nadmudrivanje dvoje protivnika oko željenog predmeta popracena je ukljucivanjem miha. Na kraju djevojka vraca štap, a lopov biva odbacen na drugi kraj pozornice.

- Plešem vec deset godina, ali prvi put nešto što nije ni moderno ni tradicijsko, i to mi se jako svida. Na svakoj smo probi mijenjali koreografiju jer smo imali mnoštvo ideja i nismo ih sve mogli uklopiti, kaže Juranic.

- Htjeli smo nešto novo, pa smo odustali od klasicnog "prebiranja" u balunu, koraka gdje noga udara na peti i šesti takt i odlucili se za stupanje u kojemu noga udara na svaki drugi takt, objasnio nam je Smokovic.



Drmeš - DA koncipiran je kao predstavljanje hrvatskih narodnih plesova u izvodenju plesnih parova, ali u izmijenjenim okolnostima. Otvoren je, dakle, kreativan prostor za estetizaciju narodnog plesa, što podrazumijeva nove korake, pokrete, geste i scensku obradu, ali u skladu sa stilskim znacajkama tradicije. Drugim rijecima, ne mijenjati, nego sukladno izvornom predlošku nadogradivati prema vlastitom ukusu i doživljaju. Buduci da "balooning" sadrži elemente africkih i australskih plesova, žiri je bio mišljenja da izlazi iz okvira propozicija.

Pun pogodak "Zlatela" je postigao prije dvije godine kada je pobijedio na tom festivalu s balunom koji je Šajina na vlastitu koreografiju i uz Karlicevu svirku na mihu, izvodio sa Sanjom Bacac. A "balooning" ce se svirati i ubuduce jer ga publika prihvaca s oduševljenjem, što se vidjelo na njegovoj praizvedbi 31. svibnja prilikom otvaranja festivala Tradinetno u pazinskom Kaštelu. Karlic najavljuje nastup za Dan opcine Kršan, 27. srpnja, i potom na Labin Art Republici, a uz to ples ce postati sastavni dio nastupa etno skupine Šcike potekle iz KUD-a "Zlatela". (Robi SELAN)


Podijeli: Facebook Twiter