Zracna luka Pula ovu ce godinu okoncati u pozitivi s više od tri milijuna kuna dobiti i evidentiranih 360 tisuca putnika, što je devet posto više u odnosu na prethodnu godinu. U izjavi za Glas Istre direktor pulske Zracne luke Bruno Rogovic istaknuo je da se ne radi o drasticnom skoku, no da ta brojka ipak ohrabruje.
- Ako uzmemo u obzir 2000. godinu kada smo imali 63 tisuce putnika, ovu godinu i 360 tisuca putnika te projekciju za 2012. godinu kada ocekujemo prelazak psihološke granice od 400 tisuca putnika, ove godine možemo biti više nego zadovoljni. U financijskom planu smo premašili prošlu godinu za otprilike 2,5 posto. Ocekuju se veliki pomaci u porastu broja putnika i novih linija ulaskom Hrvatske u EU. Sama cinjenica da smo potpisali pretpristupni ugovor pokazala je odredene pomake u tom smislu, kaže Rogovic.
Ove godine su na pulski aerodrom letjele low-cost kompanije kao što su Jet To Come, Ryanair, German Wings, Norvegian Air Shuttle i Blue One, i sve su one potvrdile svoje prisustvo i iduce godine.
- U 2012. godini cemo uspostaviti liniju Lufthanse za München i British Airwaysa za London City Airport. No, to je samo dio novina koje se spremaju u novoj godini. Ocekujemo da ce nam se iduce godine vratiti i Jat s novom destinacijom - Beogradom. Ocekujemo takoder sezonsku vezu s Rimom i veci broj putnika iz Rusije i Ukrajine. Rusija je naša destinacija broj jedan, odakle nam je sletjelo ukupno 115 tisuca putnika. Iz Ujedinjenog Kraljevstva nam je pristiglo oko 65 tisuca putnika, dok ostatak otpada na Njemacku, Francusku, Skandinaviju i druge zemlje, prica Rogovic.
U pripremi je i podizanje tehnološke razine zracne luke ne bi li bila konkurentnija zracnim lukama iz okruženja.
- Pored nas imamo Trst, Veneciju, Ljubljanu, Bec i Graz koji imaju redovan promet i jake su zracne luke. S njima dijelimo takozvani catchment area. Pula je sezonska zracna luka jer je usko vezana za turizam na Poluotoku. Za sezonu imamo dobru ponudu zracnog prometa, no smatram da možemo odraditi još veci broj putnika. Paralelno s produženjem posezone i predsezone, promet u pulskoj Zracnoj luci ce se povecavati. To je naš cilj i prioritet i siguran sam da ovakvim tempom do 2016. godine možemo postici milijuntog putnika. Dakako, u cijeli taj proces bi se trebali ukljuciti istarski hotelijeri jer smo svi zajedno ovisni samo o jednoj stvari, a to je turizam i ljeto, istice Rogovic.
Istra je u srcu Europe i na neki nacin avionski promet ima veliku konkurenciju upravo s cestovnim prometom. Autobusi, osobna vozila i vlakovi oduzimaju avioprijevozu veliku fetu tržišnog kolaca.
- Mi pikiramo na malo udaljenije, takozvane middle range destinacije iz kojih se ne isplati krenuti na put vozilom, vec avionom. U prvom pogledu razmišljam o Rusiji, Skandinaviji, Engleskoj, Nizozemskoj i Islandu. Redovan promet zimi nije isplativ jer nema dovoljno putnika. Stoga se valja orijentirati na ove malo udaljenije gradove, kaže Rogovic. (Piše Cristian Bruno GALIC)
Zgrada aerodroma širi se za 36 metara
Protekla godina bila je i godina ulaganja. Zgrada Zracne luke se djelomice sanirala, i to posebno krov nad prolazom za medunarodne letove. Saniran je i proširen sanitarni cvor.
- Na pisti smo riješili vertikalnu signalizaciju na takozvanim taxi way zonama, rulnih staza. Ispred zgrade smo završili radove na sustavu fekalne odvodnje i dobili sve dozvole za izgradnju novog dijela zgrade iznad saniranog krova. Dobili smo dozvole za izgradnju zgrade za našu vatrogasnu postrojbu. U sijecnju bi radovi trebali poceti, kako za pristanišnu zgradu, tako i za vatrogasce.
U planu nam je podizanje kata pristanišne zgrade gdje bi se smjestili restorani za medunarodne i domace goste i ducani dok bi se na prizemlju smjestile agencije, rent-a-car agencije i drugi subjekti. Planiramo izgraditi i konferencijske te dvorane za sastanke, kafice i ucionice te smještaj za administraciju, što ce uvelike proširiti ponudu naše zracne luke, zakljucio je Rogovic, najavljujuci da ce se iz tih razloga zgrada proširiti za dodatnih 36 metara.