Kritika malograđanštine i nezadovoljstvo društvom

Izložbu je otvorila Ketrin Milićević Mijošek i kustos Mladen Lučić uz autore Hrvoja Urumovića i Marka Vojnića Gina (D. MEMEDOVIĆ
Izložbu je otvorila Ketrin Milićević Mijošek i kustos Mladen Lučić uz autore Hrvoja Urumovića i Marka Vojnića Gina (D. MEMEDOVIĆ

U Muzeju suvremene umjetnosti Istre preksinoć su otvorene dvije izložbe - jedna zagrebačkog autora Hrvoja Urumovića a druga Puljanina Marka Vojnića Gina. Obje izložbe predstavljaju nezadovoljstvo društvom, otpor i kritiku malograđanštine i kritiku konzumerizma kao što je rekao kustos Mladen Lučić koji je uz ravnateljicu MSUI-ja Ketrin Milićević Mijošek otvorio izložbe.

Dok se Urumović svojim prostorno skulpturnim instalacijama i jednom slikom pod zajedničkim nazivom "Gang Bang Baby" predstavlja u većem izložbenom prostoru, Vojnićevim slikama je pripao ulazni Studio. Kako reče Lučić, u prvi mah nema sličnosti između te dvije izložbe, iako postoje neke "note" koje ih povezuju.

- Vojnićev umjetnički moto baziran je na redukciji, na minimalnom izričaju, na onoj niti koju su u umjetnosti otvorili Kazimir Maljevič i poslije mnogi drugi na koje se Vojnić referira poput Piera Manzonija. Apsolutno se radi o tom jednom redukcionističkom stilu ali i konceptualizmu jer koncept je ono što kod Marka Prevladava, bilo da se služi riječju, bilo da se služi samo slikom, a uvijek se radi o traženju biti umjetnosti, rekao je Lučić.

O Urumovićevim prostorno skulpturnim instalacijama rekao je da je, kao i slikar Bojan Šumonja u svom ciklusu "Lovac", motiviran impotencijom države i nemoći društva. Centralna Urumovićeva skulptura je kombinacija skulpture i slike, priča koja ukratko rezimira na što Urumović aludira, a to su jedan popartistički izraz

blizak stripu i nadahnuće filmom. Filmofili će, kaže Lučić, prepoznati scenu iz filma "Neki to vole vruće", a ljubitelji stripa citate iz stripova o Torpedu. Dok Urumović na taj način kritizira konzumerizam i malograđanštinu, Lučić podsjeća da se Vojnić

u istoj kritici služi potpuno drugim jezikom koji je apsolutno individualan i koji filozofijskom doktrinom koja kreće od Maljeviča svodi iste te probleme na neki minimum, na jedan protest i na jedan odnos prema onom što mu se dešava, a o čemu govori diptih "Braća". Na njemu se vidi logo poznatog punk benda Black Flag

koji je pak identičan predmeandarskim kompozicijama Julija Knifera. Vojnić na svojim slikama pušta i neke jasne poruke poput one da "učiti postati umjetnik, znači zaboraviti živjeti".

Izložba Hrvoja Urumovića koji živi i radi u Zagrebu i docent je na likovnoj akademiji u Rijeci, realizirana je sredstvima Upravnog odjela za kulturu Istarske županije, dok je program Studio MSUI/MACI realiziran sredstvima Grada Pule. Obje izložbe moći će se razgledati do 31. svibnja. (Mladen RADIĆ, snimio Danilo MEMEDOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter