Javna predavanja poznatih dizajnera i umjetnika na temu spekulativnog dizajna održat će se u četvrtak od 18.30 do 20.30 sati u pulskom Rojcu, u okviru radionice spekulativne dizajnerske prakse pod nazivom "Objekti u prostoru" koju organiziraju Udruga Metamedij, Odsjek za dizajn vizualnih komunikacija Umjetničke akademije u Splitu i Društvo arhitekata Istre.
Dr. sc. Ivica Mitrović govorit će na temu "Uvod u spekulativni dizajn - kako kritički promišljati budućnost (i sadašnjost)", Anselmo Tumpić prezentirat će vlastiti umjetnički rad pod nazivom "Prototypes", a Martin Skelly rad "Skelly Studio".
Dr. sc. Ivica Mitrović, docent na Umjetničkoj akademiji u Splitu, u svom će predavanju govoriti o spekulativnom dizajnu kao kritičkoj dizajnerskoj praksi koja obuhvaća ili je u relaciji s nizom sličnih praksi koje nalazimo pod nazivima: kritički dizajn, dizajn fikcija, dizajn budućnosti, antidizajn, radikalni dizajn, propitkujući dizajn, diskurzivni dizajn, kontradiktorni dizajn, futuristička imaginacija, umjetnički dizajn… Radi se o diskurzivnoj djelatnosti, koja je temeljena na kritičkom razmišljanju i dijalogu te koja propituje dizajnersku praksu. Spekulativni dizajnerski pristup proširuje kritičku praksu i korak dalje, prema imaginaciji i vizijama mogućih scenarija. Spekulativna dizajnerska praksa također je i jedan od najznakovitijih primjera nove interakcije disciplina.
Anselmo Tumpić rođen je 1976. u Puli. Završivši studije grafičkog dizajna u Puli upisuje Akademiju likovnih umjetnosti u Bergamu. Nakon godinu dana nastavlja svoje studije u Veneciji gdje diplomira na katedri iz slikarstva. Zatim radi za Fabricu, centar za komunikaciju grupe Benetton. Vraća se u Hrvatsku gdje radi za reklamnu agenciju Digitel te potom u Milanu u reklamnoj agenciji BBDO. U međuvremenu izlaže na različitim skupnim i kolektivnim izložbama, a njegovi su radovi objavljeni u različitim medijima. Trenutno živi i radi u Istri.
Martin Skelly je dizajner iz Škotske koji koristi dizajn i digitalne tehnologije za stvaranje novih proizvoda, interakcija i iskustava za brandove, dizajn agencije i sveučilišta. Fasciniran je potencijalom digitalnih tehnologija koje sve više utječu na život ljudi te istražuje kako one utječu na privatnost, kontrolu korisnika i sreću. Predavač je na Sveučilištu u Dundeeju gdje predaje "Product design". (Z. ANGELESKI)