Nešto više od godinu dana prošlo je otkako je hrvatske i svjetske jazz pozornice napustio Boško Petrovic. Sudbina je htjela da ode naglo i ostavi iza sebe tri tocke, onako kako je ih je ostavio i u svojoj autobiografiji u koautorstvu s publicistom Davorom Hrvojem.
A upravo je Hrvoj, uz autobiografiju, inicirao i nastanak albuma skladbi Boška Petrovica, na kojem se okupila krema hrvatskog jazza pod vodstvom vokalistice Lele Kaplowitz.
Autobiografija "Život kao jam session" i CD pod naslovom "Lela Kaplowitz & Friends: Little Boy With a Big Heart - The Music of Boško Petrovic" javnosti su predstavljeni koncertom, dan uoci Petroviceva 77. rodendana. S Lelom Kaplowitz razgovaramo o radu na albumu i nasljedu Boška Petrovica.
Tko je sve sudjelovao u nastanku albuma i kako je izgledao rad na pjesmama?
- Na albumu su sudjelovala 22 glazbenika. Sve redom izuzetno cijenim i volim njihovo muziciranje i jako sam zahvalna na njihovom vremenu, volji i energiji kojom su obogatili album. Posebno isticem Zdenku Kovacicek, koja mi se pridružila na skladbi "Green Lobster Dream" i s kojom mi je bila ogromna cast pjevati i družiti se.
Matija Dedic je na svoj jedinstven nacin prekrasno obogatio baladu "Sweet Song"; Primož Grašic i Elvis Stanic odsvirali su sjajna sola, upravo kao i Saša Nestorovic, Davor Križic, Uglješa Novakovic i Žarko Hajdarhodžic.
Jako sam sretna što su na albumu gostovali i mladi talentirani vibrafonisti koje je sam Boško prepoznao kao velike glazbenike, a rijec je o slovenskom Vidu Jamniku i hrvatskom Šimunu Matišicu. Na skladbi "Davor's Moon" pridružio nam se i Mate Matišic.
Ritam sekcije su se mijenjale s pjesmama i raznim stilovima koje sam obuhvatila. Bubnjari su redom: Ratko Divjak, Marko Lazaric, Dado Marinkovic i Kruno Levacic, kontrabasisti Mladen Barakovic i Zvone Šestak. Elvis Penava je gostovao na tri kompozicije, a Hrvoje Rupcic obilježio skladbu "Music for Summer Night".
Na skladbi "With Pain I Was Born" pridružio nam se na harmonici Zlatan Došlic. Moj suprug Joe sudjelovao je na vecini kompozicija svirajuci klavir, hammond orgulje ili tubu, a bez cije pomoci ne bih mogla.
Kako je bilo pisati tekstove na glazbu Boška Petrovica? Gdje ste tražili inspiraciju?
- Vrlo izazovno. Najvecim dijelom inspiracija za tekstove je dolazila od preslušavanja Boškovih skladbi, i to raznih verzija i aranžmana. Pokušala sam osjetiti energiju kompozicije i od tud sam kretala. Znam da je Boško imao pricu iza svake svoje kompozicije. S nekima sam bila upoznata, s mnogima ne, pa sam tako ponudila svoje vlastito videnje Boškovih skladbi.
Takoder, nerijetko su mi i sami naslovi kompozicija bili polazna tocka od koje sam kretala. To je i bio jedan od razloga zbog kojih su tekstovi nastajali na engleskom jeziku. (Razgovarao Davor MANDIC/Novi list)
VIŠE U TISKANOM IZDANJU OD SUBOTE.