Grad Pula u ponedjeljak je u elektroničkom oglasniku javne nabave Republike Hrvatske objavio javni poziv za odabir izvođača radova u projektu nastavka širenja obilaznice, od nekadašnjeg skretanja za Valmade do raskrižja s Medulinskom cestom. Odnosno, natječaj je objavljen, službeno, "za rekonstrukciju Ulice Prekomorskih brigada, drugi dio 1. faza". Procijenjena vrijednost nabave iznosi 27 milijuna kuna, a natječaj je otvoren do 28. listopada u 10 sati.
Već izgrađena odvodnja
U dokumentaciji se navodi da je duljina zahvata 1.340 metara. No, s obzirom da će se na raskrižjima sa Šišanskom i Medulinskom cestom umjesto plastičnih rotora izgraditi "trajni kružni tokovi", pa će biti potrebno i prilagoditi pristupne ceste, duljina zahvata iznosi sveukupno puno više, točnije 2.237,3 metara.
Uz rekonstrukciju same obilaznice, odnosno pretvaranja u četverotračnu prometnicu, izgradit će se i vodovodna mreža te oborinska odvodnja, kao i postaviti javna rasvjeta, presložiti postojeće podzemne instalacije te krajobrazno urediti područje zahvata, kao i obnoviti kolnik postojeće prometnice. S obzirom da su Hrvatske vode početkom godine dovršile gradnju oborinskog kanala Valmade – Dolinka, nastavak širenja barem bi u dijelu oborinske odvodnje trebao biti jednostavniji, i jeftiniji, od prvog proširenog kilometra. Točnije, projekt se nastavlja prema inicijalnom projektu, s izmjenama u dijelu odvodnje.
Projekt nastavka širenja pulske obilaznice najveći je gradski projekt predviđen ovogodišnjim proračunom, iako je već sada jasno da će se "debelo" prevaliti i financirati u narednoj proračunskoj godini. Puno je to veći projekt od skorašnjeg početka uređenja Trga kralja Tomislava, ali još uvijek ne toliko velik poput izgradnje Gradskog bazena što je također najavljeno za početak iduće godine. (Goran ROJNIĆ, snimio Neven LAZAREVIĆ)
Prvi kilometar 39 milijuna
Nakon izgradnje prvog kilometara proširene obilaznice, zbog cijene od 39 milijuna kuna prozvane "zlatnim kilometrom" obilaznice, nastavak širenja obilaznice do raskrižja s Medulinskom cestom trebao bi joj konačno dati prometni smisao. Za vjerovati je da ovoga puta neće biti popravnih radova, poput sanacije asfaltnog sloja koja je bila potrebna na prvom kilometru i to manje od godinu dana nakon puštanja u promet prvog proširenog kilometra obilaznice. Trošak je, doduše, išao na račun izvođača radova, pulske Ceste, ali se na to čekalo duge dvije godine nakon utvrđivanja nepravilnosti.
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU OD UTORKA