U godini kada slavi 40 godina na svjetskoj modnoj sceni, 81-godišnji talijanski dizajner Giorgio Armani ne miruje. Na Tjednu mode u Milanu prije nekoliko je dana predstavio kolekciju za mlade Emporio Armani, jučerašnji dan obilježila je revija odjeće i obuće za proljeće i ljeto 2016. koje potpisuje svojim imenom.
Kralj Giorgio, kako ga zovu u Italiji, za sljedeće proljeće i ljeto između ostalog predlaže puno ružičaste boje i to na haljinama i odijelima čistih linija koji naglašavaju žensku siluetu. Njegove najnovije uratke došle su pogledati i njegove brojne poznate klijentice predvođene Sophijom Loren.
Haute couture, jeans, odjeća za djecu, sportska odjeća i obuća, nakit, naočale, parfemi, hoteli, restorani, noćni klubovi pa čak i oprema za kućanstva, sve to nosi njegovo ime. Stoga ne čudi što se njegovo bogatstvo danas procjenjuje na 8 milijardi dolara. Armani rijetko daje intervjue, a kada to čini, njegov sugovornik mora znati talijanski ili francuski jer na drugim jezicima ne želi razgovarati s novinarima. Zato je cijeli svoj život ispričao u autobiografiji.
»Usredotočen sam i kontroliram se, ali iza moje se hladnoće krije osoba vruće krvi i jako osjetljiva. Naučio sam se čuvati jer bi me svijet inače iskoristio«, napisao je između ostalog u autobiografiji.
»Introvertiran sam i rezerviran, uvijek sam više volio boraviti u svom studiju nego odlaziti na zabave i društvena događanja, čak i danas prvi dolazim i posljednji odlazim s posla. Našao sam način da me posve ne preuzme posao, okružio sam se nekom vrstom misterija koji neki interpretiraju kao hladnoću, drugi kao ulogu, a treći kao sramežljivost«, napisao je Armani, čije modno carstvo danas broji petstotinjak trgovina diljem svijeta, a ime mu se nalazi na brojnim linijama odjeće.
Armani je brojnim svojim potezima zadužio modni svijet. Vrata Hollywooda otvorio si je nakon što je u »Američkom žigolu« odjenuo Richarda Gerea, a upravo je on zaslužan što su zvijezde za odlaske na premijere i dodjele nagrada počele birati haljine s potpisom modnih kuća.
»Izgradio sam svoje carstvo promatrajući svakodnevicu. Od samog početka svoje karijere odbijao sam biti modni dizajner koji zatvoren u svojoj kuli od bjelokosti smišlja prekrasnu odjeću za privilegirane žene. Želio sam odijevati stvarne žene i muškarce, a onda nakon nekog vremena i stvarne mlade ljude, za koje sam stvorio brand Emporio Armani«, napisao je između ostalog Armani u svojoj autobiografiji.
Armani svakim svojim potezom pokazuje da nije za mirovinu. Osim što redovno izlaže na tjednima mode u Milanu i Parizu, Armani je ove godine predstavio i novu liniju odjeće za žene, nazvanu »New Normal« kojom je želio pokazati kako bi se žene trebale odijevati.
Početkom godine najavio je kako će uložiti 50 milijuna eura u dva prostora, novi izložbeni prostor u Milanu i novi milanski ured koji je nazvao Silos. Riječ je o bivšoj tvornici Nestlé, a ime Silos nije odabrao slučajno. Kako je kazao početkom godine u silosu se čuva hrana koja je neophodna za život, a za njega je odjeća dio života. (A. BRAŠKIĆ)