Multimedijalni centar grada Rovinja od sinoć je privremeni dom izložbe slika u vlasništvu poznatog odvjetnika Marijana Hanžekovića. Predstavljeno je jedanaest ulja na platnu čiji su autori šest istaknutih hrvatskih predstavnika moderne - Mato Celestin Medović, Ferdo Kovačević, Emanuel Vidović, Ivan Tišov, Menci Clement Crnčić i Ljubo Babić.
Petra Senjanović, urednica i autorica koncepcije izložbe i teksta, istaknula je da odabir nije bio nimalo lagan.
- Izbor eksponata na temu "Krajolik u slikarstvu hrvatske moderne" mogao je biti znatno širi. Primjera je u zbirci zaista mnogo, a radi se redom o iznimnim djelima unutar pojedinih opusa, koja ne ostavljaju upražnjena mjesta u kronološkom razvoju, od samih početaka s nastupom mladih na izložbi "Hrvatskog salona" preko crescenda u prvom desetljeću 20. stoljeća, sve do faze moderne epohe koja je već obilježena Proljetnim salonom, ali i kasnije dezintegracije kroz avangardne eksperimente na putu do apstrakcije. Međutim, kako izložba, za razliku od kolekcije, zrcali preokupaciju kustosa, a koja je u srazu s onom kolekcionarskom, ovaj odabir postaje zajednički koncept. Naime, predstavljene slike, od najranijeg Medovićeva "Groblja u Kuni" do Babićevih "Oblaka", odražavaju sam početak specifične linije hrvatskog slikarstva što se tematski izražava u pejzažu dostižući sve do suvremenog trenutka, upravo zbog snažnog zamaha na početku, neslućene razmjere specifičnog autohtonog nacionalnog identiteta, rekla je na otvorenju Senjanović.
Osvrnula se i na vrijeme nastanka slika, njihove motive ali i očiglednu činjenicu - odsutnost ljudi.
- Gotovo istodobno s afirmacijom pejzaža kao slikarskog sadržaja koji pruža nesmiljenu slobodu izražavanja u Europi, iste pojave bilježimo u domaćem likovnom razvoju, kada se od potpuno subordinirane slikarske teme, koja je uglavnom bila dijelom accessoiresa slike, pejzaž prometnuo u jednu od najzanimljivijih tematskih odrednica s relevantnim predstavnicima, povlačeći sinkronijske paralele s europskim dosezima. Medović, Kovačević i napose Vidović tri su barda hrvatskog pejzažnog slikarstva. Motivikom duboko uronjeni u lokalno, a tehnikom i "porukom" nadilazeći isto, svojim su vrijesovima, marinama i porječjima ispisali najljepše dionice hrvatskog slikarstva, zapisala je u predgovoru kataloga Senjanović.
Uz Medovićevo "Groblje na Kuni", Kovačevićeve "Vrbe zimi" i "Mali zimski pejzaž" te Vidovićeve "Seljačke kuće kraj Venecije" i "Splitske luke", publika ima priliku razgledati i sliku Ivana Tišova "Gajdaš iz Posavine" te pejzaže Crnčića i Babića.
Izložba je financirana sredstvima kolekcionara i rovinjskog Pučkog otvorenog učilišta, a može se razgledati sve do 23. studenog. (N. O. RADIĆ)