Nakon što je zbog turističke sezone tijekom ljeta obustavljena izgradnja novog podmorskog ispusta sustava odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda Pule, radovi se nastavljaju sredinom idućeg tjedna. Prvi poslovi odnose se na mobilizaciju ljudi i opreme, iskope pod morem i organizacija sidrišta za pripremu cijevi, dok su sami iskopi na plaži planirani vjerojatno u zadnjem tjednu rujna.
Iz uprave Pragrandee d.o.o. tvrde da je to nastavak izgradnje novog sustava odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda koji se u narednom razdoblju nastavlja realizirati kroz sufinanciranje iz sredstava EU fondova. Navode da je do sada sanirano 40 ispusta duž pulske rive, a u zaljev se više ne ispuštaju fekalije kao ranije, te da su svi kanalizacijski otvori s rive, osim Pragrandea i ispusta u Valelungi, sada spojeni u zatvoreni sustav obalnog kolektora kojim će se fekalne vode pumpati do sadašnjeg i budućeg pročistača na Valkanama. Obalni kolektor, tvrdi uprava Pragrandea, nakon samo godinu dana rada donosi pozitivne promjene. Također, stari kanal Pragrande, nakon čišćenja i izgradnje nizvodne dionice, priprema se za vraćanje njegovoj prvobitnoj protupoplavnoj ulozi.
U razdoblju prije ljetne turističke sezone obavljeno je sve planirano na prometnici i šumici na Valkanama, pa promjena u postojećoj regulaciji prometa neće biti. Iskopi će se obavljati na samoj plaži, a ostatak radova ograničen je na područje postojećeg pročišćivača i same podmorske radove radi polaganja cjevovoda.
"Prije ljetnog prekida obavljeno je kompletno miniranje podmorske dionice, kao priprema za polaganje podmorskog cjevovoda, izrađeni su betonski utezi, dobavljen sav cijevni materijal, te su obavljeni svi radovi na ugradnji cjevovoda na kompletnom kopnenom dijelu ispusta, osim na plaži. Odrađeni su i armirano betonski radovi na spojnom oknu, koje se nalazi u sklopu pročistača, i oknu, koje se nalazi na plaži, te se sada nastavlja s njihovom finalizacijom.", navodi uprava Pragrandea.
Novi podmorski ispust je promjera 630 milimetara, a sastoji se od kopnenog i podmorskog dijela te je ukupne duljine 1,6 kilometara. Morski dio trase pruža se od obale 1,4 kilometara slijedeći prirodni pad morskog dna sve do kraja ispusta, na dubini od 37 metara ispod razine mora. Ispust se gradi u sklopu Jadranskog projekta II, izvođač radova je splitski Pomgrad, a vrijednost radova iznosi oko 5 milijuna kuna. (G. ROJNIĆ)