Kraća ali efektnija digitalna promocija Istre

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nakon dva izrazito uspješna izdanja destinacijske marketinške kampanje pod nazivom Share Istria, Turistička zajednica Istre nastavila je ciklus ovog zavidnog digitalnog projekta i u 2017. godini.

Uz već prepoznatljiv hashtag #ShareIstria, priče o Istri mogu se pratiti, ali i dijeliti na društvenim mrežama Facebooku, Twitteru te Instagramu. Za novo izdanje TZ je doveo u Istru uspješne i popularne blogere, fotografe i putopisce, poznatije kao travel influencere, s ciljem da ti najkvalitetniji turistički ambasadori današnjice promoviraju Istru na svjetskoj razini.

Alat socijalnih mreža

- Kampanja Share Istria počela je 2015. godine, postavljajući već na početku visoko ljestvicu svim narednim izdanjima: 33 influencera iz 11 zemalja generiralo je više od 400 objava uz ostvarenih sedam i pol milijuna impresija, što znači da su njihove objave o Istri bile prikazane 7,5 milijuna puta na društvenim mrežama.

Prvi su rezultati bili uvjerljiv motiv da organiziramo i drugo izdanje koje je potvrdilo uspjeh prvotne ideje o ovoj kreativnoj i učinkovitoj destinacijskoj promociji, zabilježivši sljedeće rezultate: 47 influencera iz 20 zemalja u 2016. godini ostvarilo je potencijalni broj impresija od 5,5 milijardi, doseg objavljivanog sadržaja od čak 254 milijuna korisnika te više od tri milijuna interakcija na društvenim mrežama, kaže direktor županijskog TZ-a Denis Ivošević. Projekt Share Istria, ističe, jedan je od najinovativnijih pristupa u promociji destinacije koji kao osnovni medij koristi alat socijalnih mreža.

Tematske skupine influencera

- Ne samo da smo prvi pokrenuli ovakav pristup i da ga iz godine u godinu naprjeđujemo, nego je postao primjer najbolje prakse koji se često citira u krugovima stručnjaka za komunikaciju i posebno među specijalistima za socijalne mreže i to u cijelom svijetu. Riječ je o doista složenom projektu, kombinaciji nekoliko različitih i velikih razvojnih projekata, a temelj je "taylor made program", tzv. fam trip posebno skrojen prema afinitetima influencera. Influencere smo tematski grupirali na način da smo kreirali tjedan sa specijalistima za outdoor/adventure aktivnosti, pa tjedan s gourmet pričom, pa tjedan s ključnom temom kulture

u najširem smislu te riječi, pa lifestyle i show biz te kombinacije, primjerice lifestyle i gourmet i slično. Na predloženi "taylor made program" nadogradili smo priču strateških partnerstava pa naša dva ključna strateška partnera osiguravaju first class uslugu: Turkish Airlines s biznis i poslovnim kartama iz bilo kojeg dijela svijeta do Istre i natrag, a BMW s "concierge carom" također za svakodnevne transfere po Istri u vrhunskim BMW-ovim limuzinama, ističe direktor istarskog TZ-a.

Cilj je uključiti i lokalne igrače u digitalni svijet komunikacije

Treći element projekta, nastavlja Ivošević, stavljanje je u funkciju digitalnih kanala, u ovom slučaju socijalnih mreža kao ključnih drivera u promociji destinacije s osnovnim ciljem bildanja reputacije destinacije Istre. Projekt Share Istria 2017. je trajao mjesec kraće, osam tjedana (umjesto 12 u 2016.), i koncentrirao se na još utjecajnije influencere, njih 28 (umjesto 47 u 2016.).

Britanci i Skandinavci u fokusu

Osnovna ideja TZ-a bila je da značajniji, veći dio vremena ulože u pripremno-organizacijski dio, u headhunting na doista ključne influencere, one s više od 400.000 prijatelja, prema milijunu i naviše, s naglaskom na nekoliko celebrity influencera s novim protokolom komunikacije i obilazaka. Za njih su postavljeni odvojeni itinereri i uložen znatno veći angažman oko vođenja. To je i osnovni razlog skraćivanja kampanje.

- Ideja je bila da dobijemo što kvalitetnije influencere i isporučimo im najbolji mogući servis i uslugu u Istri. Kad govorimo o celebrity influencerima, to su osobe poznate iz javnog života koje imaju veliku društvenu i još jaču medijsku reputaciju putem socijalnih mreža. Poseban fokus stavili smo na raznovrsnosti sudionika, od lifestyle blogera i instagramera, avanturističkih fotografa, travel parova pa do celebrity osoba, čime dosežemo različite skupine potencijalnih gostiju. Posebnu pažnju, kao i svake godine, posvetili smo našim najznačajnijim emitivnim tržištima, uz jak fokus na Ujedinjeno Kraljevstvo i Skandinaviju, značajno rastuća tržišta za Istru, kaže Denis Ivošević. Influenceri iz Europe činili su 62 posto pozvanih, Azija je bila zastupljena s 24 posto, SAD s osam i Južna Amerika sa šest posto.

Jedna od najznačajnijih funkcija projekta je umrežavanje više od 200 različitih kompanija i institucija unutar Istre: od malih i srednjih poduzetnika, obrtnika, ugostitelja, malih hotelijera, specijaliziranih agencija, vinara, uljara pa do velikih institucija tipa muzeja, nacionalnih parkova, velikih hotelijera Istre. 

Uključivanje lokalnih igrača

- Osnovna ideja je da se i oni uključe u cijeli projekt ne samo svojom uslugom, servisom i proizvodom, već prije svega digitalnom komunikacijom i to sa svojim komentarima, lajkovima, sherovima i na taj način "interno" amplificiraju promet komunikacije. To je bitno posebno za njih jer imaju na raspolaganju ključne opinionmakere te se na najlakši moguć način mogu uključiti u veliku mrežu komunikacije poznatih influencera i time se nametnuti kod svoje ciljno odabrane publike. Iako na to gledamo kao sekundarni utjecaj projekta, on ima doista važnu ulogu jer je bitno da se i lokalni igrači uključe u digitalni svijet komunikacije. To je ujedno i najveća snaga cijelog projekta koji je umrežio ključne dionike turizma Istre u jedan dobro osmišljen i posložen razvojni, digitalni projekt koji najbolje definira snagu Istre kao turističke destinacije, navodi Ivošević. (Duška PALIBRK)


Podijeli: Facebook Twiter