Nakon dva izrazito uspješna izdanja destinacijske marketinške kampanje pod nazivom Share Istria, Turistička zajednica Istre nastavila je ciklus ovog zavidnog digitalnog projekta i u 2017. godini.
Uz već prepoznatljiv hashtag #ShareIstria, priče o Istri mogu se pratiti, ali i dijeliti na društvenim mrežama Facebooku, Twitteru te Instagramu. Za novo izdanje TZ je doveo u Istru uspješne i popularne blogere, fotografe i putopisce, poznatije kao travel influencere, s ciljem da ti najkvalitetniji turistički ambasadori današnjice promoviraju Istru na svjetskoj razini.
Alat socijalnih mreža
- Kampanja Share Istria počela je 2015. godine, postavljajući već na početku visoko ljestvicu svim narednim izdanjima: 33 influencera iz 11 zemalja generiralo je više od 400 objava uz ostvarenih sedam i pol milijuna impresija, što znači da su njihove objave o Istri bile prikazane 7,5 milijuna puta na društvenim mrežama.
Prvi su rezultati bili uvjerljiv motiv da organiziramo i drugo izdanje koje je potvrdilo uspjeh prvotne ideje o ovoj kreativnoj i učinkovitoj destinacijskoj promociji, zabilježivši sljedeće rezultate: 47 influencera iz 20 zemalja u 2016. godini ostvarilo je potencijalni broj impresija od 5,5 milijardi, doseg objavljivanog sadržaja od čak 254 milijuna korisnika te više od tri milijuna interakcija na društvenim mrežama, kaže direktor županijskog TZ-a Denis Ivošević. Projekt Share Istria, ističe, jedan je od najinovativnijih pristupa u promociji destinacije koji kao osnovni medij koristi alat socijalnih mreža.
Tematske skupine influencera
- Ne samo da smo prvi pokrenuli ovakav pristup i da ga iz godine u godinu naprjeđujemo, nego je postao primjer najbolje prakse koji se često citira u krugovima stručnjaka za komunikaciju i posebno među specijalistima za socijalne mreže i to u cijelom svijetu. Riječ je o doista složenom projektu, kombinaciji nekoliko različitih i velikih razvojnih projekata, a temelj je "taylor made program", tzv. fam trip posebno skrojen prema afinitetima influencera. Influencere smo tematski grupirali na način da smo kreirali tjedan sa specijalistima za outdoor/adventure aktivnosti, pa tjedan s gourmet pričom, pa tjedan s ključnom temom kulture
u najširem smislu te riječi, pa lifestyle i show biz te kombinacije, primjerice lifestyle i gourmet i slično. Na predloženi "taylor made program" nadogradili smo priču strateških partnerstava pa naša dva ključna strateška partnera osiguravaju first class uslugu: Turkish Airlines s biznis i poslovnim kartama iz bilo kojeg dijela svijeta do Istre i natrag, a BMW s "concierge carom" također za svakodnevne transfere po Istri u vrhunskim BMW-ovim limuzinama, ističe direktor istarskog TZ-a.
Cilj je uključiti i lokalne igrače u digitalni svijet komunikacije
Treći element projekta, nastavlja Ivošević, stavljanje je u funkciju digitalnih kanala, u ovom slučaju socijalnih mreža kao ključnih drivera u promociji destinacije s osnovnim ciljem bildanja reputacije destinacije Istre. Projekt Share Istria 2017. je trajao mjesec kraće, osam tjedana (umjesto 12 u 2016.), i koncentrirao se na još utjecajnije influencere, njih 28 (umjesto 47 u 2016.).
Britanci i Skandinavci u fokusu
Osnovna ideja TZ-a bila je da značajniji, veći dio vremena ulože u pripremno-organizacijski dio, u headhunting na doista ključne influencere, one s više od 400.000 prijatelja, prema milijunu i naviše, s naglaskom na nekoliko celebrity influencera s novim protokolom komunikacije i obilazaka. Za njih su postavljeni odvojeni itinereri i uložen znatno veći angažman oko vođenja. To je i osnovni razlog skraćivanja kampanje.
- Ideja je bila da dobijemo što kvalitetnije influencere i isporučimo im najbolji mogući servis i uslugu u Istri. Kad govorimo o celebrity influencerima, to su osobe poznate iz javnog života koje imaju veliku društvenu i još jaču medijsku reputaciju putem socijalnih mreža. Poseban fokus stavili smo na raznovrsnosti sudionika, od lifestyle blogera i instagramera, avanturističkih fotografa, travel parova pa do celebrity osoba, čime dosežemo različite skupine potencijalnih gostiju. Posebnu pažnju, kao i svake godine, posvetili smo našim najznačajnijim emitivnim tržištima, uz jak fokus na Ujedinjeno Kraljevstvo i Skandinaviju, značajno rastuća tržišta za Istru, kaže Denis Ivošević. Influenceri iz Europe činili su 62 posto pozvanih, Azija je bila zastupljena s 24 posto, SAD s osam i Južna Amerika sa šest posto.
Jedna od najznačajnijih funkcija projekta je umrežavanje više od 200 različitih kompanija i institucija unutar Istre: od malih i srednjih poduzetnika, obrtnika, ugostitelja, malih hotelijera, specijaliziranih agencija, vinara, uljara pa do velikih institucija tipa muzeja, nacionalnih parkova, velikih hotelijera Istre.
Uključivanje lokalnih igrača
- Osnovna ideja je da se i oni uključe u cijeli projekt ne samo svojom uslugom, servisom i proizvodom, već prije svega digitalnom komunikacijom i to sa svojim komentarima, lajkovima, sherovima i na taj način "interno" amplificiraju promet komunikacije. To je bitno posebno za njih jer imaju na raspolaganju ključne opinionmakere te se na najlakši moguć način mogu uključiti u veliku mrežu komunikacije poznatih influencera i time se nametnuti kod svoje ciljno odabrane publike. Iako na to gledamo kao sekundarni utjecaj projekta, on ima doista važnu ulogu jer je bitno da se i lokalni igrači uključe u digitalni svijet komunikacije. To je ujedno i najveća snaga cijelog projekta koji je umrežio ključne dionike turizma Istre u jedan dobro osmišljen i posložen razvojni, digitalni projekt koji najbolje definira snagu Istre kao turističke destinacije, navodi Ivošević. (Duška PALIBRK)