Projekt izgradnje obilaznice oko Sarajeva postao je predmetom istrage nakon što je utvrđeno da je do sada postavljeni asfalt tanji od predviđenog, no javno poduzeće Ceste Federacije BiH koje financira gradnju tvrdi da je riječ o tek manjim odstupanjima koja se mogu korigirati u konačnoj fazi izvedbe projekta.
Glavni izvođač radova na sarajevskoj obilaznici koja je dio autoceste na koridoru Vc kroz Bosnu i Hercegovinu bio je hrvatski Osijek Koteks, a kao podizvođač je angažiran austrijski Strabag, dok je nadzor provodio Institut građevinarstva Hrvatske (IGH).
Radovi na ovoj prometnici obustavljeni su od ljeta prošle godine jer se čeka dovršetak radova na spojnoj dionici koridora Vc od Sarajeva prema Mostaru da bi ona mogla biti u prometnoj funkciji.
U međuvremenu su Ceste FBiH raskinule ugovor s Osijek Koteksom. Takvu odluku vlada FBiH donijela je početkom studenog 2013. godine uz obrazloženje da su nezadovoljni brzinom izvođenja radova.
Direktor Cesta FBiH Filip Vujeva tada je izjavio da nisu zabilježeni nikakvi financijski gubici nego tek "gubitak vremena".
Istraga o gradnji obilaznice ipak je otvorena nakon što su lokalni mediji počeli izvještavati da postoje naznake da je prvi sloj asfalta na izgrađenom dijelu obilaznice tanji od projektiranog, što znači odstupanje i do sedam posto.
Iznesene su pretpostavke da je ugradnjom tanjeg sloja asfalta zapravo ukraden dio novca namijenjen gradnji, a nagađalo se o iznosu od oko 300 tisuća konvertibilnih maraka (oko 150 tisuća eura).
Mediji su objavili i da je sve provjeravao sudski vještak koji je u svom je nalazu potvrdio odstupanje od projekta, a probnim je bušenjima navodno utvrđeno da je na nekim dijelovima obilaznice asfaltni sloj tanji i do tri centimetra.
Postupajući po nalogu Tužiteljstva BiH Državna agencija za istrage i zaštitu BiH (SIPA) je ranije ovog tjedna iz sjedišta Cesta FBiH uzela dio dokumentacije vezan za gradnju obilaznice.
Iz tog su poduzeća odmah istaknuli da podupiru istragu. Pojasnili su da njima nije bio dostupan nalaz vještaka kojega su imali neki lokalni mediji, no istaknuli su da je tijekom nadzora radova ranije utvrđeno odstupanje u debljini postavljenog prvog asfaltnog sloja, što se naknadno korigira postavljanjem drugog te završnog sloja i tako postiže propisana debljina.
Ustvrdili su da je sve to sukladno postojećim i zakonski važećim pravilima gradnje. Dodali su da je za konačnu ocjenu obavljenih radova potrebno provesti dodatne provjere.
- Ono što je sigurno, ako se dokaže šteta, ona će biti namirena od strane izvođača iz zadržanih bankovnih garancija, piše u priopćenju. (Hina)