Premijerka Jadranka Kosor u subotu je u polupraznom šatoru na cvorištu Rogovici kod Pazina svecano otvorila 18 kilometara dugu dionicu Istarskog ipsilona od Kanfanara do Rogovica u profilu autoceste rijecima: "Sretan put svima. Sretan put Istri. Sretan put Hrvatskoj u buducnost". Porecko-pulski biskup Ivan Milovan je uz molitvu blagoslovio cestu.
- Pokazali smo kako treba raditi suradujuci bez obzira na politicku pripadnost i razlike na tri projekta, rekla je premijerka koja nije skidala osmijeh s lica (novinarima je glasnogovornik Vlade porucio da nema pitanja, op.a.).
Uz dupliranje Ipsilona navela je Brijuni rivijeru i gradnju nove bolnice u Puli te je nakon Rogovica obišla i buduce gradilište buduce zgrade bolnice.
Rekla je da njena Vlada daje punu potporu izgradnji bolnice i da su tu odradeni važni koraci. Za projekt Brijuni rivijera je rekla da ga se nakon tapkanja na mjestu "dovelo do kraja koji zapravo znaci pocetak" jer natjecaj traje i ona ocekuje da ce se ostvariti zacrtani ciljevi i otvoriti dvije tisuce novih radnih mjesta.
Ponovila je podatak da se ove godine u državi u ceste i autoceste uložilo oko cetiri milijarde kuna, a lani zbog krize nešto manje. Podsjetila je i da ce Hrvatska 1. srpnja 2013. postati punopravna 28. clanica Europske unije.
Buduci da su na svecanosti uz ministre Božidara Kalmetu i Davora Božinovica te predstavnike politickog života iz cijele Istre bili i predstavnici Bouyguesa i francuski veleposlanik u Hrvatskoj, istarski župan je, uz alibi da je Istarska županija dvojezicna, dio govora održao na francuskom jeziku.
Bio je pun rijeci zahvale za suradnju s Vladom jer, kada je 2001. postao župan, rekao je da je glavno pitanje bilo kada ce se Ipsilon napokon izgraditi.
- Ipsilon je danas realnost, rekao je župan i još jednom zahvalio na ozbiljnoj suradnji svih razina vlasti na ostvarenju tog projekta. Naveo je to kao primjer kako se mogu brzo i kvalitetno rješavati projekti bitni za Hrvatsku.
Jakovcic smatra da bi trebalo razmisliti o produženju koncesije da bi se završile sve dionice u profilu autoceste jer drugi je nacin osiguranje novca iz državnog proracuna. Rekao je da Ipsilon smanjuje nezaposlenost, ali i podiže konkurentnost turizma.
David Gabelica, generalni direktor Bina Istre, kazao je da je puštanjem u promet dionice Kanfanar - Rogovici završena prva faza dupliranja Ipsilona te da je izgradeno oko sto kilometara autoceste od Pule do Umaga i od Kanfanara do Rogovica, kao i deset kilometara pristupnih cesta od Pule do Pomera i od cvora Umag do granicnog prijelaza Kaštel, što je bila investicija od 326 milijuna eura.
Ustvrdio je i znacaj punog profila za sigurnost prometa i naveo da u 18 mjeseci nakon puštanja u promet punog profila nije zabilježena nesreca s težim posljedicama. Ostaje da se izgradi još 45 kilometara profila autoceste što je, po Gabelici, veliki izazov jer tu treba izgraditi cak 50-ak objekata kao i drugu cijev tunela Ucka.
Ocekuje da ce do ljeta 2012. biti dobivene sve gradevinske dozvole za dionicu od Pazina do tunela Ucka. (S. BENIC, snimili N. LAZAREVIC i M. ANGELINI)
CESTARINA
Dionica od Kanfanara do Rogovica je duga nešto više od 18 kilometara i koštala je 72 milijuna eura. Besplatno se njome može voziti do subote u vecernjim satima, a onda pocinje naplata. Sve cestarine na Ipsilonu se mogu pogledati na web stranici Bina Istre.
Kanfanar - Rogovici - 8 kuna (s ENC-om 5,6 kuna)
Žminj - Rogovici - 5 kuna (3,5 kuna)
Pula - tunel Ucka - 48 kuna (28 kuna)