Kopija koparskih rotora na dionici Šijana - Peličeti

(M. MIJOŠEK)
(M. MIJOŠEK)

"Ne znam zašto ne naprave rotore kao u Kopru gdje je lijepo odvojeno kuda voziti kružnim tokom i sasvim sigurno je zbog tog odvajanja u samom rotoru puno sigurnija vožnja. Zar je teško skočiti do Kopra i vidjeti kako su to tamo učinili pa onda primijeniti i kod nas". Bile su to samo neke od izjava građana kada su gradom počeli nicati kružni tokovi kao gljive poslije kiše, a na koje Puljani nisu bili navikli.

Izbjeći nesigurne točke

Pogotovo su tako reagirali "stariji" vozači, koji u prošlosti Pulom nisu mogli steći naviku vožnje kružnim tokovima, osim onim na Punti kojim se dugo godina vozilo drugačije nego u cijelom svijetu (prednost su imala vozila koja su dolazila u kružni tok, a ne ona koja su bila u kružnom toku). No, uskoro će Pula, druga u Hrvatskoj, dobiti upravo dva dvotračna kružna toka nalik onima u Kopru! Takozvani "turbo-rotor" do sada je u Hrvatskoj izgrađen samo u Osijeku, a drugi i treći u državi uskoro će se ukazati na dionici Šijana - Peličeti gdje je u tijeku projekt Hrvatskih cesta na  rekonstrukciji državne ceste D-66 iz dvotračne u četverotračnu prometnicu.

- Tijekom izvedbe izmijenili smo dio projekta da bi realizirali ovakav, takozvani turbo-rotor koji će definitivno doprinijeti većoj sigurnosti svih sudionika u prometu. Možda će se izvjesno vrijeme vozači trebati prilagoditi, ali postavljanjem delineatora između dvije prometne trake u rotoru, sigurnost je nemjerljivo veća. Na kružnom toku u Šijani pokazalo se da "klasični" dvotračni rotori imaju nekoliko "nesigurnih" točaka, jer vozači nerijetko ne poštuju pravila. Ovakvim kružnim tokom to neće biti moguće i sigurnost će biti iznimna, poručuje voditelj pulske ispostave Hrvatskih cesta Ivan Davidović, koji naglašava da će i rotor na Stanciji Peličeti biti jednako izveden.

Privikavanje na novo rješenje

Kada novoizgrađena dionica Šijana - Peličeti bude puštena u promet, a to se očekuje vrlo skoro, odnosno do kraja mjeseca, privremeno će se dionicom postaviti signalizacija s nešto nižom dozvoljenom brzinom vožnje, upravo kako bi se dalo vremena vozačima da se prilagode novoj situaciji na terenu te doslovno shvate postavljenu signalizaciju.

A ona će ukazivati da, primjerice, iz smjera Šijane, oni vozači koje žele skrenuti prema Konzumu, Mima namještaju ili Metisu trebaju u novi kružni tok ući unutarnjom trakom. Iz vanjske trake iz smjera Šijane moći će se ili prema Green Gardenu, ili prema Peličetima. Dakle, vanjskom trakom neće se moći napraviti puni krug po rotoru, koji nema oblik kružnice.

Na tragu je to mnogih stručnjaka koji su govorili da se iz vanjske trake iz rotora izlazi na prva dva izlaza, a iz unutarnje na trećem, četvrtom ili petom izlazu.

- Vozači će se već pri dolasku ka kružnom toku trebati prestrojiti ovisno o željenom nastavku vožnje. Ovakvo rješenje nije nikakva novost, primjenjuje se u većini europskih zemalja i vjerujem da će, nakon što se vozači na njega priviknu, doprinijeti puno boljoj protočnosti i sigurnosti u prometu, zaključuje voditelj pulske ispostave Hrvatskih cesta. (Goran ROJNIĆ, snimio Milivoj MIJOŠEK)


Podijeli: Facebook Twiter