Kontrolor ugrozio predsjednicki zrakoplov

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Zrakoplov Bijele kuce u kojem je bila prva dama Michelle Obama u ponedjeljak je došao opasno blizu 200-tonskog vojnog transportnog mlažnjaka C-17 i morao je prekinuti slijetanje na pistu zrakoplovne baze Andrews kraj Washingtona, kao posljedica pogreške kontrolora zracnog prometa, izvijestio je u utorak online The Washington Post pozivajuci se na federalne dužnosnike upoznate s incidentom.

Nakon što se na letu iz New Yorka, Boeing 737 s Michelle Obama našao opasno blizu "brazde" divovskog transportnog aviona C-17 Globemaster, kontrolori u bazi Andrews naredili su da prekine slijetanje i pocne kružiti oko aerodroma, strahujuci da se C-17 ne može skloniti s piste na vrijeme za slijetanje Obaminog zrakoplova, rekli su dužnosnici pod uvjetom anonimnosti jer nisu ovlašteni govoriti u ime svojih agencija.

Dužnosnici Federalne uprave zracnog prometa (FAA) potvrdili su da je prva dama bila u zrakoplovu, ali nisu dodatno komentirali incident. Ocekuje se da ce FAA kasnije u utorak objaviti priopcenje. Ured prve dame takoder nije imao komentara, navodi Post.

FAA, koja se ovih dana bavi nizom kontroverzi vezanih uz kontrolere leta koji su uhvaceni na spavanju i gledanju filmova na poslu, poslala je u utorak tim istražitelja u Radarski centar Warrenton, gdje je nacinjena pogreška.

Prva dama vracala se s televizijskog nastupa i drugih dogadanja sa suprugom potpredsjednika Jill Biden u New Yorku, Boeingom 737 koji je dio predsjednicke flote, kada došlo je do pogreške na završnom prilaženju bazi Andrews u Marylandu, oko 25 km od Washingtona.

Kontrolor na tornju u bazi Andrews primjetio je da su masivni C-17 i let EXEC1F, što je klasifikacija za avion koji nosi clana predsjednikove obitelji, preblizu kada mu je kontrolor centra Warrenton predao odgovornost za ta dva zrakoplova.

On je naredio da Obamin zrakoplov napravi seriju S-zavoja kako bi se stvorila sigurna udaljenosti izmedu njega i C-17, rekli su federalni dužnosnici.

Kada tim manevrima nije postignut potreban razmak izmedu dvije letjelice, a kontrolori u Andrewsu su shvatili da transportni mlažnjak nece imati dovoljno vremena da izade s piste prije dolaska predsjednickog zrakoplova, oni su naredili prekid slijetanja leta EXEC1F.

U "brazdi" zrakoplova stvaraju se snažne turbulencije, koje u ekstremnim slucajevima mogu uzrokovati rušenje letjelice koja u njih ude. FAA ima stroge standarde o tome koliku udaljenost kontrolori moraju održavati izmedu zrakoplova.

C-17 Globemaster može stvoriti takve turbulencije da FAA zahtijeva udaljenost od najmanje osam kilometara iza njega. Predsjednicki Boeing 737 bio je daleko bliže kada je Andrewsu predana kontrola iz Radarskog centra u Warrentonu (Potomac TRACON).

Menadžer FAA je rekao da je kontrolor u TRACON-u pokazao "stvarno lošu kontrolorsku tehniku". U trenutku predaje nadzora, zrakoplovi su bili udaljeni samo 4,8 km pokazao je radar. Prije predaje, kontrolor TRACON-a upozorio je pilota Obamina zrakoplova na moguce turbulencije.

"U velikoj shemi, ovakvi su dogadaji prilicno ucestali. Nažalost, ovaj ukljucuje predsjednicki avion", rekao je dugi savezni dužnosnik koji radi sa sustavom kontrole zracnog prometa.

Kruženja zrakoplova oko uzletišta i pogreške kontrolora leta nisu neuobicajene. Kontrolori u Potomac TRACON-u, koji upravljaju s više od 1,5 milijuna letova godišnje, 2010. su napravili rekordan broj grešaka - 52, prema 21 godinu ranije.

Na nacionalnoj razini, zabilježene pogreške kontrolora leta porasle su za 51 posto prošle godine, na 1.869 slucajeva. U vecini slucajeva, i lokalno i nacionalno, zrakoplovi su došli preblizu ali bez opasnosti od sudara, ne u nekim su slucajevima fatalne posljedice jedva izbjegnute.


Podijeli: Facebook Twiter