Jucer je istekao prvi dio natjecaja za projekt "Brijuni rivijera". Rijec je o dijelu koji obuhvaca lokaciju Sv. Katarina-Monumenti, odnosno sjeverni dio pulske luke na kojem je predvidena gradnja megamarine, a važece ce biti i one ponude koje su jucer poslane preporucenom poštom na zagrebacku adresu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Otvaranje ponuda za tu lokaciju, kao i za druge dvije - Pinetu i Hidrobazu - predvideno je za ponedjeljak 16. sijecnja u 12 sati u sjedištu tvrtke Brijuni rivijera u Puli kada je krajnji rok za predaju ostale dvije lokacije.
U cetvrtak dan D
Medutim, vec je prošlog tjedna najavljeno da ce se za lokacije Pineta i Hidrobaza produžiti natjecaj, odnosno da nece biti zakljucen 16. sijecnja. Najavio je to novi ministar turizma Veljko Ostojic. Po najavama ministra Ostojica, Vladino povjerenstvo za provedbu projekta "Brijuni rivijera" na celu s premijerom Zoranom Milanovicem trebalo bi se sastati vec preksutra. Kako je najavio Ostojic, na tom bi se sastanku razmatrala mogucnost produljenja natjecaja za Pinetu i Hidrobazu za tri mjeseca.
Direktor Brijuni rivijere Ratomir Ivicic pojasnio nam je daljnju proceduru i odgovorio na pitanje zašto je za Svetu Katarinu i Monumente rok istekao jucer.
- Radi se cisto o tehnickoj proceduri koja uvelike olakšava dostavu ponuditeljima. Naime, Ministarstvo mora je, pouceno ranijim iskustvima, odlucilo jucer okoncati javni natjecaj jer postoji mogucnost da dokumentacija predana poštom do 9. sijecnja zakasni koji dan. Stoga ce do cetvrtka sve ponude stici, i to u resorno ministarstvo. Tog bi se dana trebalo sastati i Vladino povjerenstvo za provedbu programa natjecaja koji se odnosi na lokacije Pineta i Hidrobaza te ce se znati hoce li se natjecaj produžiti ili ce ipak isteci iduceg ponedjeljka, izjavio je Ivicic.
Partneri postali suparnici
Za sada je objavljeno da je poznato tek jedno ime ponudaca koji je predao svoju ponudu za lokaciju Sv. Katarina-Monumenti. Rijec je o tvrtki Kermas u vlasništvu Danka Koncara, koji nam je potvrdio da je svoju ponudu temeljio na osnovi traženog u natjecaju, odnosno predvidio je gradnju marine, hotela i pratecih sadržaja. Ranije je najavio da ce ponudu predati i Nijemac Stefan Stangl te da ce to uciniti posljednjeg dana. Potonji nam je potvrdio da je predao ponudu koju je sastavio s partnerima cija imena nije želio otkriti. Podsjecamo da je Stangl prvi otkupio ponudbenu dokumentaciju, dan nakon objave medunarodnog natjecaja.
Prema pisanju medija, za ostala podrucja ponudbenu je dokumentaciju preuzelo 20-ak tvrtki, a Koncarov odvjetnik Goran Veljovic otkrio nam je da se oni nece natjecati za ta druga podrucja. Veli da im u ta dva slucaja ne odgovara ponudeni BOT model izgradi-upravljaj-prenesi, ali im odgovara za lokaciju Sv. Katarina-Monumenti, za koju se i natjecu.
Podsjecamo da je Koncar i ranije sumnjao u uspješnost pojedinih projekata "Brijuni rivijere" ako se realiziraju po BOT modelu. Umjesto toga predlagao je model javno-privatnog partnerstva po kojem bi država i jedinice lokalne samouprave dobili udio u vlasništvu na temelju uloženog zemljišta, a s ulagacem dijelili zaradu od dugorocnih investicija u izgradnji novih ili obnovi postojecih objekata.Sada suparnici, Koncar i Stangl ranije su bili partneri.
Od kraja 2008. do kraja 2009. Koncar i Stefanov otac Franz Stangl, zajedno s Uljanik Plovidbom, bili su partneri koji su htjeli konkurirati za projekte "Brijuni rivijere", a pritom su najviše isticali da žele pridobiti Sv. Katarinu-Monumente. Podsjecamo da je obitelj Stangl od 1993. do 2008. razvijala pulsku tvrtku Heli Yachts, za remont luksuznih jahti, a potom su je prodali švicarskoj tvrtki iza koje stoji ruski kapital.
Stangl nudio projekt još prije desetak godina
Tvrtka Stangl Consult je vec 2003. predocila gotov projekt za Katarinu i Monumente težak oko 60 milijuna eura kojeg je godinama bezuspješno nudila HFP-u. Stanglov resort trebao se sastojati od dviju marina od kojih bi jedna bila namijenjena mega jahtama dužine od 20 do 100 metara s ukupno 160 vezova dok bi u drugoj kapaciteta 720 vezova bila smještena manja plovila.
Osim marine resort je trebao obuhvacao i ekskluzivni hotel kategorije 5+ zvjezdica, podzemni wellness centar, sportski centar te kockarnicu a sve bi to bilo smješteno u obnovljenim austrougarskim vojnim zdanjima. U priobalju se trebalo graditi apartmansko naselje s selom u istarskom stilu a namjera je bila da ovaj dio resorta ne bude samo namijenjen gostima vec i gradanima Pule.
Na prednatjecaj oglašen prije pet godina javili su se s vec razradenim idejnim i projektnim rješenjima izgradnje marine te pratecih hotelskih i komercijalnih sadržaja. Stefan Stangl je lani izrazio nezadovoljstvo što se bez njihova znanja taj projekt, koji su oni financirali, prenosi u medijima te da ga je "prisvojio" i IDS objavivši ga na svojim web stranicama u okviru promocije "Brijuni rivijere".