Konacno predstavljena nova BMW serija 3

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Mjesecima je BMW odlagao predstavljanje svojeg najvažnijeg automobila, a novinari nisu skrivali razocaranje kad je postalo ocito da premijera nece biti uprilicena ni na nedavno minulom autosalonu u Frankfurtu. Zacudo, Bavarci su uspjeli kontrolirati i curenje informacija i fotografija, pa smo do zadnjeg trena bili na iglama.

Cekanje se na kraju isplatilo. Pred nama je automobil koji ce vjerojatno zadati mnogo glavobolje Mercedesu i Audiju, no i ponovno postaviti standarde u klasi.

Nova serija 3 je 93 milimetra duža od prethodnice sa 50 milimetra dužim meduosovinskim razmakom, širim tragom kotaca sprijeda i straga (37 mm i 47 mm) te s 20 litara vecim prtljažnikom koji mjeri 480 litara. Povecanje se ipak nije odrazilo na masu, pa je novi automobil 40 kilograma lakši, a raspored težine još uvijek idealnih 50:50.

Izgledom serije 3 dominira agresivna maska sa širokim otvorima bubrežaste rešetke hladnjaka, dugacak poklopac motora, atletski profil i kratki prevjesi. BMW-ova limuzina srednje klase istovremeno nalikuje novoj seriji 5 kao i nadolazece hibridnom sportskom automobilu i8.

Od povecanja dimenzija najviše su profitirali putnici na stražnjoj klupi koji ce sad imati 18 mm više mjesta za noge i gotovo centimetar za glave. Interijer ce se nuditi u tri razine opreme - sportskoj, luksuznoj i modernoj, a naglasak je stavljen na kvalitetne materijale, pa možemo ocekivati pregršt kože, poliranog aluminija i površina ugodnih na dodir.

Naravno, serija 3 bit ce opremljena i sofisticiranom elektronikom pa tako valja spomenuti sustav koji telemetriju u boji projicira na vjetrobransko staklo, kako vozac ne bi morao skidati pogled s ceste, sustav koji nadzire promet oko vozila te upozorava vozaca na opasnost od sudara, Surround View koji pomocu više kamera olakšava parkiranje automobila i vožnju unatrag, sustav za nadzor mrtvog kuta te prakticni senzor koji ce automatski otvarati poklopac prtljažnika ako vam ruke nisu slobodne. Dovoljno je, naime, jednim stopalom zakoraciti ispod stražnjeg branika.

Serija 3 status je stekla voznim osobinama. Novi model dobio je krucu šasiju još vece torzijske cvrstoce, prilagodeni neovisni ovjes, elektronski diferencijal s ogranicenim proklizavanjem i iskljucivo turbopunjene motore. Automobil ce se u pocetku nuditi s tri jedinice - dizelašem u dvije izvedbe i dva benzinca. 320d EfficientDynamics razvija 163 KS te troši 4,1 litru goriva na stotinu kilometara u kombiniranom ciklusu, a "obicni" 320d rastrošniji je (cetiri decilitra više) no razvija 184 KS te mu je za sprint do 100 km/h dovoljno sedam i pol sekundi.

Slabiji benzinac novi je dvolitreni cetverocilindraš prvi put predstavljen u seriji X1 koji mijenja atmosferski redni šestak. 328i razvija 245 KS i 350 Nm od 1.250 sve do 4.800 o/min. Ovim motorom serija 3 dostiže 100 km/h za 5,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 250 km/h.

Najsnažniji model 335i nece biti i vrhunac ponude do dolaska novog M3. Premda razvija 306 KS i 400 Nm, od njega ce biti snažnija hibridna trojka. ActiveHybrid 3 kombinirat ce spomenuti benzinski motor s elektromotorom koji na mahove može isporuciti 55 KS, a omogucava vožnju do cetiri kilometra iskljucivo na elektricnu energiju.

Tri mjeseca nakon lansiranja nove serije 3, u veljaci iduce godine, BMW ce zapoceti s ugradnjom triju još ucinkovitijih motora. 320i benzinac razvijat ce 184 Ks i 270 Nm, dok ce dvolitreni dizelaš biti ponuden u još dvije izvedbe - 318d sa 143 KS i 320 Nm, te 316d sa 116 KS i 260 Nm. Hibridni model u prodaji ce se naci tek na jesen.

Svi motori standardno su opremljeni rucnim šesterostupanjskim mjenjacem, a prvi put u ovoj klasi osmerobrzinski automatik, koji je štedljiviji od rucnog mjenjaca, dostupan je na svim modelima. Uz nadoplatu, naravno.

BMW je objavio i cijene - 320d u Njemackoj ce koštati 35.350 eura, a za najprestižniji 335i treba izdvojiti 43.600 eura.


Podijeli: Facebook Twiter