Konacno asfalt od Mosta Raše do Barbana

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Dionica državne ceste Most Raša - Barban otvorena je nakon što se njome, zbog završnog asfaltiranja, nije moglo prometovati 11 dana. Prometnom žilom kucavicom, dugom šest kilometara, koja spaja Labin i Pulu napokon se, poslije devet i pol mjeseci koliko traje obnova, putuje nesmetano, bez truckanja makadamom, doduše uz gradilišni režim.

Završni radovi poput uredenja bankina obavljat ce se, kako doznajemo od Gorana Krstica, nadzornika iz pazinske tvrtke Ucka konzalting, do kraja prosinca, što znaci da ce cesta službeno biti otvorena tri mjeseca prije ugovorenog roka.

Muke dnevnih putnika


- Konacno! Više ne moramo, vozeci se zaobilazno na posao do Pule, dnevno gubiti dva sata više; ne moramo ustajati u 4.30 sati. Dode ti da izludiš! Trebalo je to izdržati! I automobil je dobio svoje, istrošili su se amortizeri, a vapi i za dubinskim cišcenjem radi silne prašine svih ovih mjeseci. Predugo je to trajalo, ali, ajde, hvala Bogu da su i ovako završili, komentar je jednog Rašanina, zaposlenog u pulskom Uljaniku, koji oslikava sada vec minule muke dnevnih putnika.

Iz Labina do Pule preporucenom zaobilaznom rutom (preko Potpicna, Sv. Katarine i Žminja), dvostruko dužom od uobicajenih 40-ak kilometara, osim zadnjih 11 dana, prometovalo se, podsjetimo, i od ožujka puna tri mjeseca, tada zbog radova na mostovima u Raškoj dolini.

Cekanje se na koncu ipak isplatilo jer je ranije kriticna dionica - s kolnikom koji je gotovo nestajao i kumovao nesrecama skoro za svake kiše - pretvorena u nemjerljivo sigurniju magistralu. Potpuno nova kolnicka konstrukcija, sanirani potporni zidovi i sustav odvodnje, rekonstruirana dva mosta i jedan propust nanovo izgraden, širene bankine ceste, jamce - pouzdanu i udobnu vožnju.

- Trasa je sad pregledna jer smo i do dva metra "ušli u brdo". Sigurnost ulijeva i odbojna ograda postavljena na najkriticnijem dijelu ceste. Uz rub kolnika ranije su bili samo potpuno dotrajali betonski stupici, prakticki bez funkcije, kaže nadzornik Krstic.

Strah od brzina


Njegove dojmove o saniranoj prometnici dijele i neki od šofera koji su jucer obavili promotivnu vožnju.

- Cesta super izgleda, puno je šira, preglednija. Jedino su možda mogli postaviti još jednu zaštitnu ogradu jer kad vozaci stanu brzati, bit ce problema. Vidim da vec nabijaju gas, iako strojevi još nisu uklonjeni. Neka sada nastave obnavljati prometnicu prema Puli jer nakon Barbana opet dodeš na kolnik kakav je donedavno bio na ovoj netom saniranoj cesti, kazao nam je Igor Dundara iz Labina.

Njegov sugradanin Romano Grižancic, pak, uz napomenu da vozi prilicno makinalno pa i nije pažljivo snimio situaciju, veli da ne primjecuje znacajnije preinake u odnosu na prijašnju trasu, osim što je "mrvicu šira".

- Cesta je nova i to je najveca prednost. Novi asfalt donijet ce bržu protocnost prometa, zakljucio je.

Djelatnici pulske tvrtke Cesta, glavnog izvodaca, danas su radili prijelaze na dijelu kolnika izmedu propusta Sv. Foška i mosta na rijeci Raša, koji nije završno asfaltiran buduci da se teren zbog glinenog tla još nije prestao slijegati.

- Takvo slijeganje predvideno je projektom pa nastavljamo s geodetskim mjerenjima te cemo, cim bude moguce, i na tih 300-tinjak metara postaviti tzv. habajuci sloj asfalta, rekao nam je Goran Krstic, nadzornik na gradilištu.

U dugo ocekivanu rekonstrukciju dionice od Mosta Raše do Barbana, tocnije do Bristovca (ukupno 8,5 kilometara) Hrvatske ceste uložile su 26 milijuna kuna. (Napisao i snimio Igor RADIC)


Podijeli: Facebook Twiter