Kompaktni zoom-zoom iz Mazde

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Najznacajniji ovogodišnji Mazdin novitet je Mazda 3 cija prodaja na hrvatskom tržištu zapocinje 28. svibnja. S obzirom na izvrsne rezultate aktualne trojke, ambicije novog modela su visoke, ali visoka su i ocekivanja kupaca. Nova je trojka zadržala dizajnerske poteze prethodnice, dodajuci karakteristicne crte recentnih Mazdinih modela, poput istaknutih prednjih blatobrana, ukošenih svjetala, pregiba na bocnim stranicama i nisko postavljene peterokutne maske hladnjaka. Pritom unatoc blagom povecanju dimenzija nije dobila ni grama na težini, a neke izvedbe cak su i olakšane.



Mnogo je truda uloženo i u smanjenje buke, dolazila ona od strujanja zraka, motora ili kotaca, a ovjesu je dodana crta udobnosti bez imalo žrtvovanja preciznosti i upravljivosti, svojstava po kojima je trojka poznata i kojima je postavljala mjerila u segmentu. Karoserija je cvršca nego prije pa uz serijskih šest zracnih jastuka osvajanje Euro NCAP-ovih pet zvjezdica ne bi trebalo predstavljati problem. Da kupac nikada ne dode u situaciju u kojoj bi provjeravao pasivnu sigurnost, brine se kod svih modela serijski ugraden sustav nadzora stabilnosti DSC, po cemu je nova Mazda 3 jedinstvena u klasi.
Osnovni motor je 1,6-litarski benzinac od 105 konjskih snaga, koji je uz odredene modifikacije preuzet iz aktualnog modela, no zahvaljujuci prije svega spomenutim aerodinamickim poboljšanjima potrošnja mu je smanjena za gotovo devet posto. Sljedeci je dvolitarski benzinac od 150 KS, dok dizelsku ponudu cine poznati 1,6-litarski agregat od 109 KS i dvije verzije novog 2,2-litrenog stroja sa 150, odnosno 185 KS. Sve redom krase dobre performanse, ugladen rad, niska potrošnja i minimalna emisija štetnih tvari. Unutrašnjost odlikuje dotjerana ergonomija, bolja sjedala, profinjeni materijali i obilje serijske opreme, medu kojima je mnogo elemenata koji se prvi puta pojavljuju u Mazdi 3, poput dvozonskog automatskog klimatizacijskog uredaja, senzora tlaka u gumama, nadzora stražnjeg mrtvog kuta, samozatamnjujuceg unutrašnjeg retrovizora, bi-ksenonskih farova, Bluetooth konekcije za mobitel, elektricno preklopivih vanjskih retrovizora...


Podijeli: Facebook Twiter