Obecavali su da ce uvijek biti besplatan. No nedavno su isprobali kako je naplacivati korisnicima osvježavanje statusa. Što mislite, hoce li im dugo trebati dok to ne pocnu i koristiti?
Nije teško zamisliti da, unatoc insistiranju Marka Zuckerberga, Facebook pocne musti novce iz svog najveceg izvora: svakog od više od 900 milijuna korisnika.
U tom je smjeru išlo nedavno provedeno testiranje u Novom Zelandu, piše CNET. Isprobavali su kako bi bilo naplacivati promoviranje statusa, tako da ih vidi što više korisnika. Naime, neku objavu tvrtke sad vidi oko 16 posto korisnika. Objave na obicnim profilima vidi tek njih 12 posto.
U Facebooku su, cini se, spremni pomoci u boljem promoviranju statusa. Ali, ne besplatno. Cijena? Sitnica - od 1,4 do dva dolara (od oko osam do 11,4 kuna).
Razumljivo je zašto o tome razmišljaju. Poslovanje Facebooka mahom ovisi o prihodima od oglašavanja, a poruke oglašivaca gube se u ogromnom broju postova, statusa, dijeljenja...
Ogroman broj korisnika je tu, ali rezultati oglašavanja nisu baš tako dobri. Pa stoga Facebook ni nema prihode kakve bi tvrtka te velicine i tih ambicija trebala imati.
Stvari zasad klapaju zato što su oglasi na najpopularnijoj društvenoj mreži još uvijek jeftini, pa tako i lako dostupni. No oglašivaci se još uvijek drže drugih, provjerenih kanala.
S druge strane, ulagaci - koji bi trebali pomoci kompaniji da dosegne tržišnu vrijednost od 100 milijardi dolara (oko 570 milijardi kuna) - žele nešto zauzvrat za svoj novac. Ako oglašavanje nece biti dovoljno, u Facebooku ce se morati domisliti necemu drugome. A drugi izvor prihoda tog reda velicine još nije na obzoru. Pitanje je hoce li ga ikad i biti.
Stoga nece biti cudno ako se okrenu nekom nacinu na koji ce musti svoje korisnike, makar i kunu po kunu.
To bi, doduše, moglo imati zanimljive posljedice. Uzmimo privatnost za primjer. Facebook sad može diktirati uvjete zato što ne placamo ništa za njegove usluge. No jednom kad pocnemo placati, morat ce nas poceti slušati kad nešto zahtijevamo. (Tportal.hr)