Stručnjaci za odnose s javnošću, PR-ovci ili komunikatori nisu ni novinari, ni ljudi iz marketinga, a niti propagandisti, mada smo od svih njih nešto preuzeli. Odnosi s javnošću bave se multidisciplinarnim znanjem, uključujući znanje iz psihologije, sociologije, marketinga, ekonomije, komunikologije? Komunikacija s javnosti traži sve više specijalističkih znanja i vještina.
Zato nije dobro što su glasnogovornici u Vladi gotovo svi redom dobro poznata novinarska imena, što se i pokazalo kao najlošija točka u radu ove Vlade, rekla je Aleksandra Kolarić, predavačica na jučerašnjoj radionici o odnosima s javnošću, održanoj u Gradskoj knjižnici i čitaonici u Puli. Javno mnijenje, mediji i politika Predavanje, naslovljeno "Kako nas mogu spasiti ili uništiti odnosi s javnostima?", drugo je u ciklusu koje o PR-ovskoj struci organizira Primorsko-istarska podružnica Hrvatske udruge za odnose s javnošću, kojoj je Aleksandra Kolarić upravo predsjednica.
- Ciljevi odnosa s javnošću su privući pozornost, postići razumijevanje, potaknuti na akciju i stvoriti povjerenje. Etički najpoželjnije je razumijevanje, bez čega nema razvijanja dobrih odnosa sa svojim javnostima. A to se isplati na duge staze jer samo uz podršku javnosti može se opstati u krizi. I sovjetski je režim, recimo, opstajao uz prešutnu podršku, ali čim je ona izostala, nije imao budućnost. Javnost, dakle, treba slušati i biti spreman mijenjati se do neke mjere, to je društveno najodgovorniji model odnosa s javnošću, a ne uvjeravati javnost da se ona treba mijenjati, rekla je Kolarić. (D. PALIBRK)