Koje boje auta biraju Europljani?

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nova studija o izboru boja automobila kod pojedinih naroda koju provodi Ford of Europe, otkriva brojna iznenadenja u vezi s time koju boju bira koji narod i zašto.

Možda i nije iznenadujuce da su Francuzi i Talijani posebno skloni automobilima krem boja s obzirom na njihovu poznatu kulturu kafica. Ali zašto kupci u Ceškoj biraju plavu više nego neki drugi narod? Irci možda i jesu tradicionalno vezani uz zelenu boju, ali mnogo radije voze srebrnu.

Ovo je samo nekoliko nalaza Fordove studije koja se bavila izborom boja pojedinih naroda u Europi. Razumijevanje preferenci širom multikulturalnog kontinenta pomaže Fordu da ide u korak s kupcima i puni salone odgovarajucim automobilima.

Trendovi u bojama, kao i moda, mijenjaju se iz godine u godinu. Primjerice, mali, ali rastuci broj kupaca bira smedu, bakrenu i ostale zemljane tonove. "Trebalo je malo zagrijavanja za smede tonove; jer su prije bili percipirani kao staromodni, sjetite se 70-ih, 80-ih" kaže Francis. "Ali smedi tonovi se vracaju u modu, namještaj i sada automobile i oživljeni su u uzbudljivim kombinacijama interijera i eksterijera".

Bijela ostaje hit u Turskoj (49% prodanih vozila) - neoborivi izbor broj 1. Sa svojom cesto usijanom klimom, Turska takoder ima najniži postotak vozila u crnoj boji. Danska, kao suprotnost, crnu drži kao prvi izbor i za njih je najmanje vjerojatno da ce izabrati bijelu boju.

Ali državne granice i klima ne utjecu nužno na ukus i izbor boja kupaca. Norveška i Portugal, primjerice, dijele istih šest omiljenih boja.

Samo jedna zemlja ima na prvom mjestu boju koja nije crna, bijela ili srebrna - Ceška. Cetvrtina ceških kupaca birala je plave Fordove tijekom 2010. Cesi takoder biraju i najveci postotak crvenih u odnosu na ostale narode - što odražava dominantnu crvenu i plavu na njihovoj zastavi.

Nizozemska nije uopce ni razmišljala kad su se pojavili narancasti automobili, a Irci su treci od najmanje vjerojatnih zemalja koja ce kupiti zeleno.

"Prepoznati trendove i izabrati prepoznatljive boje je velik dio našeg posla i znamo koliko je važno izabrati pravu boju za tržište", dodaje Francis. "Ako je prerano, radari naših kupaca nece ih detektirati, ako je prekasno, popularnost odredene boje vec je dostigla svoj vrhunac."

A 2011. u kojoj se predstavlja potpuno novi Ford Focus u izražajnim bojama kao što je Candy Yellow, Candy Red i Mars Red ili pak zapanjujucoj Tangerine Scream koja je debitirala na Focusu ST na Salonu automobila u Parizu, ova bi godina mogla donijeti neke vruce trendove u cijeloj Europi.


Podijeli: Facebook Twiter