Kobasica s mirisima Ucke

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Ugraditi dio svog kraja, i onu famoznu autohtonost u suvremeni proizvod koji ce naci svoje mjesto (a i trajati) na tržištu, misao je vodilja u radu Dalibora Buretica koji vodi obiteljsku tvrtku za proizvodnju i trgovinu mesnih proizvoda Bregi d.o.o. Ova je mala obiteljska tvrtka, ciji se proizvodni pogoni nalaze u mjestu Bregi ponad Opatije, nastala na temeljima Mesnice Buretic koju je pocetkom devedesetih osnovao njegov otac Mladen Buretic. Poduzetnicki duh i nove ideje dovele su do toga da se mesnica posljednjih godina razvila u respektabilnog malog proizvodaca mesa i proizvoda od mesa medu kojima se istice primjerice suhomesnata salama Monte maggiore, odnosno u prijevodu - Ucka, zanimljiva po inovativnom korištenju "obicnog" ružmarina.

Mladi je poduzetnik Dalibor Buretic tako napravio korak naprijed i s odlicnom idejom stvorio proizvod koji vec ima svoju publiku. Istice, kod stvaranja ovog proizvoda krenulo se od cinjenice da na tržištu ima mnogo proizvodaca mesa s istom ili vrlo slicnom proizvodnjom.

"Upravo stoga smo željeli stvoriti nešto novo i autenticno, a na temeljima tradicije ovog kraja. Naime, zbog cega ne bismo mogli imati proizvod za koji ce netko reci da ga je probao upravo na ovom podrucju i da je karakteristican za ovaj kraj. Naravno, tradiciju i okuse ovog podneblja smo spojili s visokim tehnološkim standardima proizvodnje i sigurnosti", navodi Dalibor Buretic pojašnjavajuci da je u tvrtki vec uveden i HACCP sustav kontrole te da su sastojci salame Monte maggiore iskljucivo prirodnog porijekla te okusom i mirisom asociraju na opatijsko-liburnijsko-primorsko podrucje.



Zanimljivo je da su u ovoj maloj manufakturi na tržište uspješno plasirali još neke mesne proizvode koje su "izvukli iz zapecka". Naime, svoje mjesto na policama, odnosno hladnjacima mesnica, ali i trgovina našao je i takozvani starinski zapešt Bregi, tradicionalno težacko jelo opatijskog zaleda pripremljeno od domace istrijanske pancete, i drugog dimljenog mesa te peršina i cešnjaka. A da tradicija i autohtona namirnica imaju svoje mjesto u proizvodnji i preradi mesa potvrduju i planovi tvrtke o stvaranju palete proizvoda u kojima bi se koristio - tartuf.

"Ideja je da u ponudu proizvoda uvedemo i proizvode s tartufima i na njihovoj bazi, a što cemo raditi s partnerima iz Buzeštine. Isto tako, trenutno radimo na plasmanu proizvoda od divljaci", napominje Buretic koji je zaslužan i za vizualni identitet tvrtke o kojoj se više može saznati i na www.bregi.hr. Inace, ova mala tvrtka danas vec zapošljava šest ljudi, sa svojim je proizvodima prisutna na širem opatijskom podrucju kao i na kvarnerskim otocima i u Istri, a suraduju primjerice i s Pivkom i Radnikom Opatija.


Podijeli: Facebook Twiter