"Klimanica" na čekanju, domaći gosti u gubitku

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Glasno najavljena Cro kartica, kojom bi domaći gosti uživali niz pogodnosti ponajprije u kontinentalnom turizmu, kao i u morskim ljetovalištima izvan sezone, teško će zaživjeti. Iako je kao rok za njezino uvođenje navođen početak 2018. godine, u turističkim krugovima danas se čuje kako to nije realno, te da će cijeli proces uvođenja "klimanice" - kako je kartica nazvana u medijima po prethodnom ministru turizma Antonu Klimanu koji je inicirao projekt - potrajati nekoliko godina.

U Ministarstvu turizma naglašavaju kako nisu odustali od Cro kartice, koja je zapravo jedini strateški projekt za domaće goste što ga pripremaju, te kako rade na svim potrebnim tehničkim i zakonodavnim pripremama kako bi Cro kartica bila uvedena 2018. godine. Radi se o, kažu nadležni, vrlo kompleksnom projektu, pa su u Ministarstvu turizma i Ministarstvu financija oformljeni timovi koji se bave njegovom.

Mađarski uzor

"U projekt su uključeni i drugi važni dionici, primjerice predstavnici FINA-e i konzultanti", rekli su nam u Ministarstvu turizma, te pojasnili da se "uvođenjem Cro kartice razmatraju promjene fiskalnih propisa i to Zakona o porezu na dohodak i Zakona o porezu na dobit, pri čemu valja voditi računa da promjene ne narušavaju nedavno usvojenu poreznu reformu." Javnost je već upoznata kako bi Cro kartica imala značajne gospodarske učinke, te kako sličnu mjeru ima susjedna Mađarska, gdje se domaći turizam potiče već godinama.

Novi prihodi u turističkom sektoru iznosili bi od 350 do 500 milijuna eura godišnje. Nakon nekoliko godina tržišne adaptacije modela moguće je očekivati i rast izravnog zapošljavanja oko deset tisuća ljudi, te još njih oko pet tisuća neizravnim zapošljavanjem. Potencijal za investicije iznosi od milijardu do 1,5 milijardi kuna u četiri do šest godina. Turistička Cro kartica ima za cilj povećavanje interesa domaćih putnika za putovanja prema hrvatskim kontinentalnim gradovima, toplicama i ruralnim prostorima, kao i prema morskim destinacijama izvan glavnog dijela sezone. (D. GRAKALIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter