"Klimanica" donosi 500 mil. eura i 12.000 radnih mjesta

Vaučerom bi se domaći turisti usmjeravali u unutrašnjost van sezone (Arhiva)
Vaučerom bi se domaći turisti usmjeravali u unutrašnjost van sezone (Arhiva)

Takozvana "klimanica", Crocard ili vaučer za domaće goste koji bi zamijenio dio regresa za godišnji odmor te potaknuo prije svega razvoj turizma na kontinentu, donio bi prema ovih dana iznesenim procjenama ugledne konzultantske tvrtke Horwath Consulting iz Zagreba novih 350 do 500 milijuna eura prihoda, rast izravnog zapošljavanja za 8 do 12 tisuća ljudi, oko pet tisuća neizravnog zapošljavanja u vezanim djelatnostima, te otvorio potencijal za investicije u iznosu od milijardu do 1,5 milijarde kuna u sljedećih 4 do 6 godina. Podaci su to s kojim je tehnički ministar turizma Anton Kliman izašao u javnost i predstavio glavni projekt u svom mandatu.

Podizanje kvalitete

Ideja ministra turizma da na Hrvatsku primjeni i našim uvjetima prilagodi projekt povećanja prihoda domaćeg turizma, koji se pokazao uspješnim u drugim europskim zemljama, jedan je od najzanimljivijih projekata koji je proizašao iz kratkog mandata vlade u odlasku. Jednima to znači podizanje kvalitete i prometa, a drugima odličan način da stimuliraju svoje djelatnike.

Miroslav Dragičević, šef Horwath Consulting-a, vjeruje da bi se na ovaj način stvorila kultura putovanja među domaćim gostima u vlastitoj zemlji.

- Ako u Hrvatskoj ima 1,5 milijuna zaposlenih i ako bi se Vlada odlučila za vaučer od minimalno pet tisuća kuna, njegov potencijal od 7,5 milijardi kuna u par godina dobre marketinške kampanje mogao bi se iskoristiti do razine od 50 posto, to jest negdje od 350 do 500 milijuna eura nove turističke potrošnje, kaže Dragićević. Dodaje da se i sada već troši oko dvije milijarde kuna samo na regrese za godišnje odmore.

Dodatni izvor potrošnje

- U kojoj će mjeri Istrijani putovati u Slavoniju ili Gorski Kotar, ili pak Dalmatinci, to se neće moći birokratski dirigirati, nego će se za to postaviti dodatni tržišni uvjeti, a nosioci ponude će biti odgovorni da privuku dovoljno interesa. Ako Hrvatska ne zna što da radi s više od petnaestak gotovo propalih termi, sa svojim ruralnim prostorima Like, Gorskog Kotara ili Slavonije, onda i vjerojatno niti nismo zaslužili bolje. U tom smislu na ovaj vaučer treba gledati ne samo kao dodatni izvor potrošnje, nego i kao izazov za promjenu kulture putovanja u Hrvata, vjeruje Dragičević.

Jako Andabak, jedan od najutjecajnijih hrvatskih hotelijera, vlasnik branda Bluesun hotela u Dalmaciji ali i Stubičkih te Bizovačkih toplica, tvrdi pa da bi ova inicijativa mogla podignuti potražnju i kvalitetu ponude te da bi i inozemni gosti mogli biti učestaliji u kontinentalnom dijelu Hrvatske.

- Bez daljnjeg impulsa razvoju turizma kontinent se neće razvijati. Bilo bi dobro da postanemo kao Toskana ili Provansa. To će se dogoditi, ali za to moramo dignuti kvalitetu i kapacitete, tvrdi Anadabak. (Barbara BAN)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter