Kliman: Proširenje aerodroma dobitak je i za Istru i za Lošinj

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Godinama se najavljuje proširenje Zračne luke Mali Lošinj, a sada bi se pripreme mogle intenzivirati i cijela investicija dovršiti do sezone 2018. godine.

- Lošinjska zračna luka jedan je od strateških projekata za Republiku Hrvatsku koji će sigurno značajno povećati kapacitet dolaska gostiju i dati novu perspektivu za daljnji turistički razvoj Grupi Jadranka d.d., ali i gradu Malom Lošinju, otocima Lošinju i Cresu te hrvatskom turizmu na ovom dijelu Jadrana, ocijenio je prilikom ovotjednog boravka u Lošinju ministar turizma Anton Kliman. 

Plan rekonstrukcije i proširenja Zračnog pristaništa uključuje produljenje piste s 900 na 1.800 metara te izgradnju nove zgrade pristaništa, čime će na Lošinj moći slijetati zrakoplovi kapaciteta do 180 putnika, što će omogućiti ugovaranje čarter linija, a cijeli Lošinj, s naglaskom na hotele s pet zvjezdica kao i privatni smještaj, bit će dostupniji gostima koji traže najvišu kvalitetu. Projekt je uvršten na listu strateških investicijskih projekata Republike Hrvatske još u svibnju 2014. godine, a prema sadašnjim procjenama, ukupna vrijednost investicije iznosit će oko 35 milijuna eura. 

Zračna luka koja može primiti velike putničke avione važan je segment razvoja elitne destinacije pa je jasno da će aerodrom promijeniti budućnost turizma otoka Lošinja, kao i Cresa, ali bi Istra bi s druge strane, s obzirom na lošinjske hotele s pet zvjezdica mogla dobiti jaku konkurenciju u najbližem susjedstvu. Ministar turizma međutim odlučno je odbacio sve špekulacije da bi Istra u kontekstu proširenja lošinjske zračne luke mogla izgubiti dio turističkog kolača te rekao da nema nikakve bojazni da će ova investicija na bilo koji način ugroziti Istru koja sama ostvaruje 30 posto noćenja u Republici Hrvatskoj. 

Rekonstrukcija i proširenje Zračne luke Lošinj nadopunjuje turističku ponudu Hrvatske i kao takvo pozitivno je i za Istru i za Lošinj. Grupa Jadranka nositelj je turističkog razvoja otoka Lošinja te zajedno s destinacijom godinama ulaže u razvoj i promociju Lošinja kao otoka kvalitetne, luksuzne, eko i spa&health ponude. Za daljnji iskorak otoku nedostaje zračna luka koja može primiti putničke avione, jer je Lošinj prvenstveno avio destinacija, naročito s obzirom na emitivna tržišta s kojih dolaze gosti. Grupa Jadranka pored toga zainteresirana je i za proširenje kapaciteta na Cresu, i to je također razlog podrške ovom projektu, izjavio je Kliman. 

U Ministarstvu turizma u zadnjih šest mjeseci ovaj su projekt praktički doveli do kraja. Preostaje rješavanje još nekoliko tehničkih stvari kako bi se prezentirao pred Vladom RH i zaključio sporazum između Grupe Jadranka i Vlade RH o dokapitalizaciji zračne luke.

- Time bismo završili naš dio posla a sve ostalo; ulaganje, provedba i privođenje kraju, bit će na Grupi Jadranka, izjavio je nakon sastanka na Lošinju ministar turizma Anton Kliman u čijoj pratnji su bili pomoćnik ministra turizma Robert Pende te predstojnik Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom RH Tomislav Boban. 

- Dobro je da će Lošinj proširiti aerodrom jer je to želja turističkih djelatnika i javnog sektora. Osobno ne smatram da će ta investicija na bilo koji način smanjiti broj putnika na Zračnoj luci Pula, a time niti broj turista u Istri, mišljenja je i direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević. 

Komentar smo zatražili i od predsjednika uprave umaškog Isztaturista Ronalda Korotaja, ujedno i predsjednika Udruženja hotelijera pri HGK.

- Svako ulaganje u turizam i turističku infrastrukturu doprinos je razvoju turizma u Hrvatskoj. Ukoliko ne prodajemo destinaciju, počevši od Hrvatske, a u ovom slučaju regionalno od Istre, onda svi gubimo. Stoga pozdravljam tu i svaku sličnu investiciju koja će pomoći razvoju pojedine turističke destinacije, a time i hrvatskog turizma u cjelini, zaključio je Korotaj. 

- Rekonstrukcija i proširenja Zračnog pristaništa koja uključuje produljenje piste te izgradnju nove zgrade pristaništa, čime će na Lošinj moći slijetati zrakoplovi kapaciteta do 180 putnika, omogućit će ugovaranje charter linija, a cijeli Lošinj, s naglaskom na naše hotele s 5 zvjezdica Bellevue i Alhambru u uvali Čikat, učinit ćemo dostupnijima gostima koji traže najvišu kvalitetu smještaja. Ako se ispune svi preduvjeti i ako uskoro bude donesena odluka, planiramo početi s radovima nakon sljedeće sezone. Iako su radovi jako zahtjevni i bit će nam teško sve odraditi između dvije sezone, ipak se nadamo da bi u 2018. mogli početi primati prve putnike, izjavio je Sanjin Šolić, predsjednik Uprave Grupe Jadranka.  

Od 2014. u vlasništvu ruskog UK Prosmvyaza 

Od početka 2014. lošinjski Jadranka hoteli u vlasništvu su ruskog UK Prosmvyaza, no na Lošinju su još 2007. godine krenuli sa velikim investicijskim ciklusom čiji je cilj bio smještajne kapacitete pretvoriti u hotele s 4 i 5 zvjezdica. Izdvojimo samo da je u srpnju 2014. godine otvoren prvi lošinjski hotel s pet zvjezdica, Bellevue, vrijedan više od 50 milijuna eura. U sklopu investicijskog ciklusa u Čikatu krajem te iste godine započela je više od 25 milijuna eura vrijedna rekonstrukcija hotela Alhambra s vilom Augusta, koja postaje boutique hotel te Vile Hortenzije na razinu od 5 zvjezdica. (Gordana ČALIĆ ŠVERKO)

 

 

 


Podijeli: Facebook Twiter