Naizgled je s njim sve u najboljem redu, no dovoljno je da padne kiša pa da se kolnik u lijevom zavoju na samom izlazu iz Buzeta pretvori u klizalište. U zadnjih mjesec i pol na toj su dionici državne ceste Buzet - Lupoglav, na istom mjestu i u istim vremenskim uvjetima, zabilježena tri izlijetanja teretnih vozila.
Zavoj na izlazu iz Buzeta ocito je postao najopasnija dionica državne ceste nakon što je lani sanirana dionica izmedu Roca i Bršcaka, a nedavno i ona kod Ciriteža. Ocito sa zavojem, komentiraju Buzecani, nešto nije u redu, bilo da je problem istrošeni asfalt, bilo da je rijec o pogrešnom nagibu ceste, jer vozila izlijecu na - uzbrdici.
Nesrece se ne dogadaju za suhog vremena ni tijekom obilnijih padalina. Izlijetanja su najcešca kada nakon sušnog razdoblja padne prva kišica pa cesta na tom dijelu postane vrlo skliska. Poput leda, kažu vozaci.
Buzetski prijevoznik Branko Bašic smatra da je to nova crna tocka u Buzetu. - Statistika pokazuje sve. Ako se na jednom mjestu ucestalo dogadaju prometne nesrece u istim vremenskim prilikama, jasno je da za to nisu krivi vozaci, vec uvjeti na cesti. Takva mjesta zahtijevaju hitnu sanaciju jer osim imovine u opasnosti su i ljudski životi, kaže Bašic.
Buzetski je gradonacelnik Valter Flego u svom dopisu krajem listopada upozorio
Hrvatske ceste na kriticno stanje te dionice, na kojoj se u zadnje
vrijeme uslijed dotrajalog kolnika i padalina dogodilo nekoliko
prometnih nesreca. Podsjeca da su od 2007. u više navrata upozoravali na izrazito loše stanje kolnika na toj prometnici.
- Na naše zadovoljstvo zapocet je postupak rekonstrukcije, faznom sanacijom najkriticnijih dijelova. Dovršen je i projekt rekonstrukcije 6,5 kilometara duge dionice od Ciriteža do semafora u Buzetu, ukljucujuci i projekt kružnog raskrižja. U meduvremenu su Hrvatske ceste, kao i sva ministarstva, prešle na privremeno financiranje i izvjesno je da bismo na obnovu cijele dionice od Ciriteža do semafora u najboljem slucaju trebali cekati godinu dana. To je neprihvatljivo i stoga sam nakon najnovijih prometnih nesreca predložio da ne cekamo projekt kompletne rekonstrukcije kolnika, vec odmah pocnemo sanirati trenutno najkriticniju tocku, 500-tinjak metara dugu dionicu na potezu od OMV-a do skretanja kod kamenoloma u Svetom Ivanu, kaže Flego.
Po obecanjima koja stižu iz Hrvatskih cesta, na 500 metara dugu dionicu od OMV-a do skretanja za kamenolom u Svetom Ivanu novi asfaltni sloj postavit ce se tijekom veljace i ožujka iduce godine.
Flego je naglasio i potrebu da se nastavi s temeljitom rekonstrukcijom kolnika na preostalom dijelu državne ceste, jer je, osim blagog propadanja pojedinih dijelova uslijed djelovanja podzemnih voda, problem i nekvalitetna podloga, iznimno skliska u vrijeme kiša, ali i nepostojanje trece trake za skretanje na frekventnijim mjestima, što kumulativno doprinosi vecem broju prometnih nesreca. (Napisala i snimila Gordana CALIC ŠVERKO)