U Hrvatsku će putovati u budućnosti sve više kineskih turista koji su po potrošnji ove godine postali svjetski prvaci i pretekli čak najveće svjetske putnike - Nijemce. Broj je kineskih turista na putovanjima u inozemstvo prošle godine premašio je 83 milijuna, što je drastičan skok u odnosu na 2000. godinu, kada je ta brojka iznosila 10 milijuna, podaci su Svjetske turističke organizacije. Potrošili su čak 102 milijarde dolara što je čak 41 posto više nego 2011.
Time su za skoro 20 milijarde dolara premašili njemačke, pa čak i američke turiste. A taj je trend u uzlaznoj putanji, moglo se saznati na nedavno održanom turističkom sajmu u Pekingu gdje su bile prisutne i istarske uzdanice - predstavnici pulske turističke agencije Uniline koja u Šangaju već neko vrijeme ima otvoreno svoje predstavništvo. To pokazuju i prošlogodišnji istarski turistički rezultati. Iako su ukupne brojke skromne - 1.484 dolazaka i 4.238 noćenja, značajan je porast u odnosu na 2011. godinu - čak 60 posto u oba segmenta. A i ova godina je dobro počela što se može vidjeti po brojnim grupama gostiju s Dalekog Istoka koji obilaze najveći istarski grad.
Voditelj Unilineovog ureda u Šangaju Nikola Mladinić tvrdi da se ove godine Kinezi se sve više okreću last minute kupovini aranžmana te da porastom kupovne moći srednjeg sloja društva raste broj putovanja individualnih putnika.
- Putuju najčešće u vrijeme svojih nacionalnih blagdana, a istraživanja pokazuju kako se u najvećoj mjeri odredišta odabiru pretraživanjem interneta. Kupovinu aranžmana i dalje u najvećoj mjeri realiziraju u agencijama s reputacijom koja uživaju visok postotak povjerenja kupaca, tvrdi Mladinić.
Hrvatska je Kinezima, ali i ostalim turistima s Dalekog Istoka zanimljiva u kombinaciji obilaska susjednih nam država. Zanimljivo je kako je najveći postotak gostiju koji posjećuje Hrvatsku u prosjeku već dva puta posjetio Europu. Prilikom posjeta najviše se odlučuju za grupna autobusna putovanja s obilaskom najmanje četiri do pet država u regiji tijekom prosječnog boravka od 10 do 12 dana.
Međutim, gosti s Dalekog Istoka nisu uvijek najzadovoljniji hrvatskom turističkom ponudom. Upozoravaju na nedovoljan broj turističkih vodiča na njihovim materinjim jezicima, broj kineskih restorana te lokalnih turističkih informacija na kineskom jeziku.
Nadalje, i vizni je režim zbog ulaska Hrvatske u Europsku Uniju dodatno otežao realizaciju prodaje, te se turistički djelatnici u svakodnevnoj promociji Hrvatske susreću s pitanjima kada i na koji način će biti pojednostavljena procedura oko izdavanja viza. (B. BAN)