Kazne za neosiguran auto

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Iz Hrvatskog ureda za osiguranje upozoravaju nesavjesne vozace da s dolaskom jeseni pocinje stroga primjena zakonskih propisa o registraciji i osiguranju motornih vozila.

Svaki vlasnik dužan je prije isteka registracije i obaveznog osiguranja od autoodgovornosti produžiti prometnu dozvolu i obnoviti policu osiguranja.

Ako se vlasnik vozila ne želi dalje služiti svojim automobilom, dužan je nakon isteka registracije najkasnije u roku od 15 dana odjaviti vozilo i vratiti registarske plocice nadležnoj policijskoj upravi.

Za prekršitelje tih propisa predvidene su znatne kazne, i to 700 kuna zbog neproduljenja prometne dozvole i pet do 20.000 kuna za neosigurano vozilo u prometu.

Važno je pritom istaknuti da ce policija od sada nakon 30 do 40 dana automatski slati kaznu od 700 kuna svim vlasnicima vozila koji nisu obnovili prometnu dozvolu, a nisu ni u propisanom roku od 15 dana odjavili vozilo i vratili registarske plocice.

Uz to upozorenje: Hrvatski ured za osiguranje najavljuje i nacionalnu edukativnu kampanju pocetkom listopada, s ciljem da se smanji broj neregistriranih i neosiguranih vozila u prometu.

Izbjegavanje vlasnika automobila da po nekoliko tjedana ili mjeseci plate obavezno osiguranje i obnove prometnu dozvolu te time uštede ponešto, postalo je, cini se, nacionalni sport broj jedan, pa je time najavljena nacionalna kampanja itekako dobrodošla.

O dimenzijama takve pojave najbolje govore podaci da se u svakom trenutku hrvatskim prometnicama krece oko 150.000 neosiguranih vozila, ciji vlasnici kasne s produljenjem registracije i placanjem obveznog autoosiguranja od nekoliko dana do nekoliko mjeseci.

Toj zastrašujucoj brojci treba dodati još 50.000 vozila za koje nije placeno osiguranje niti produljena prometna dozvola tri, cetiri i više godina, cime se broj neosiguranih penje na 200 tisuca, odnosno na deset posto od ukupnog broja vozila u Hrvatskoj.

Zašto kažemo da je brojka zastrašujuca? Zato što nosi brojne rizike i gubitke svim sudionicima u prometu. Na gubitku su osiguravajuca društva zbog smanjene premije od autoosiguranja, na gubitku je država zbog smanjenih prihoda, na gubitku su i svi vozaci koji uredno placaju autoosiguranje, jer se ceh neplatiša prelijeva dijelom i u cijenu njihovih polica.

Tome svakako valja dodati i upozorenje da neosigurana vozila nisu u pravilu prošla tehnicki pregled, da su mnoga od njih tehnicki neispravna i da time umnogome povecavaju rizik kretanja na cestama, ne samo za vozace nego i za sve gradane.

Medutim, a to jest i najvažnije, najveci gubitnici u cijeloj prici mogu postati vlasnici i vozaci takvih vozila. Eventualnu štetu koju pocine u prometu podmirit ce oštecenima Hrvatski ured za osiguranje, ali sa zakonskim pravom da tu štetu naplati od vlasnika i vozaca neosiguranog vozila.

A šteta katkad može dosegnuti i milijun do dva milijuna kuna, pa se nesavjesnom vozacu može dogoditi da ostane bez stana, kuce i ostale imovine. Nakon takvog upozorenja svaki bi se vlasnik vozila trebao zapitati isplati li se zbog sitnih ušteda izvrci takvim rizicima, piše Svijet osiguranja.


Podijeli: Facebook Twiter