Kazne jedini lijek za bezobrazne vozace

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Premda je uvodenje prometnih redara u Labinu bilo najavljivano za ovu godinu, Grad zasad ipak nece oformiti tu službu. Primijetio je to vijecnik Željko Ernecic za rasprave o proracunu, u kojem za «prometnjake» nisu predvidena sredstva.

Gradovi i opcine, imaju zakonsku mogucnost angažirati takve redare, koji moraju proci strucno osposobljavanje, da bi bili «penicilin» za one koji automobile ostavljaju na nogostupima, pješackim prijelazima, raskrižjima, mjestima za osobe s invaliditetom… Ovlašteni su, naime, za upravljanje prometom te kažnjavanje i premještanje nepropisno parkiranih vozila.

- Trebali bismo biti svjesni prilicno kaoticne situacije u prometu. Zašto ne slijedimo primjer ostalih istarskih gradova, u kojima redari dobro funkcioniraju? Služba bi se cak mogla i samostalno financirati od naplate kazni jer bi novac završio u gradskoj blagajni, napomenuo je Ernecic.

Gradonacelnik Tulio Demetlika istice, pak, da je Labin bio medu prvim gradovima koji su izradili analizu za prometne redare, ali ih još nece angažirati zbog nemogucnosti dodatnog zapošljavanja, a prema studiji su potrebna najmanje tri takva djelatnika.

– Ipak nemamo vecih prometnih nedaca. Problemi su uglavnom ljeti uslijed navale turista. Prije smo za izgradnju parkirališta te edukaciju, opominjanja, negoli kažnjavanja, zakljucio je Demetlika.

U mini anketi provjerili smo smatraju li Labinjani da gradu trebaju prometni redari?

Nino Kos, zastupnik osiguranja:
Ne znam može li si Grad uopce priuštiti njihovo zapošljavanje. Otkad su izgradeni kružni tokovi, promet je protocan, bez vecih zastoja na ulazu u Labin iz pravca Rijeke, kod stadiona ili na raskrižju za Rabac. Cepovi su još samo u centru, na Zelenicama, jer semafor godinama ne radi. Gužve su ljeti kada stignu turisti, no to je normalno. Policija bi trebala više sankcionirati parkiranja na mjestima za osobe s invaliditetom te nesavjesne vozace koji zakrce i ozbiljnije ugroze sigurnost prometa.

Tanja Škopac, novinarka i prevoditeljica:
Trebali bi nam redari, pogotovo ljeti zbog cepova i navika vecine Labinjana da parkiraju gdje god stignu. Najveci su problemi sa zakrcenim nogostupima u starom gradu, kod Ucilišta, tržnice. Ugroženi su pješaci, ali i vozaci, da i ne govorimo o osobama s invaliditetom. Možda da Grad angažira redare umjesto mladih «bijelih» policajaca, jer se i njih financira iz proracuna, a nemaju toliko ovlasti? Sankcije su izgleda jedini lijek za nedisciplinirane vozace.

Zehro Osmic, brodomonter:
Zašto ne uvesti redare, bez obzira na to što ih Grad placa?! Trebaju ponajviše kod škola, radi daka koji pretrcavaju cestu. Ovdje kod tržnice je katastrofa – frekventan je promet, dosta njih vozi brzo, a nema ležecih policajaca. Policija osnovce motri samo pocetkom nastavne godine. Onima što parkiraju na nogostupima valjalo bi odrezati 300 kuna kazne pa ne bi ponavljali prekršaj. Imaju parkinga koliko žele, a ovako otmu prostor pješacima i zatvore prilaz dostavnim vozilima. Redari bi bili velika pomoc labinskoj policiji, koja ionako ima puno posla s obzirom na to da pokriva veliko podrucje.

?ina Brezac, zubna tehnicarka:
Trebali bismo biti svatko svoj prometni redar, poraditi na samosvijesti, a ne da zapošljavanjem službenika uvecavamo troškove u ovoj teškoj situaciji. Samo se zapitajmo kako bismo reagirali da nama netko ispred kuce zaprijeci prolaz? Nije, doduše, u gradu neki veliki problem s parkiranjem, dosta toga su riješili postavljanjem barijera, stupica. Labinjani su uglavnom disciplinirani. Uostalom, nas Istrijane hvale da u vecem gradu, primjerice Rijeci, za razliku od tamošnjih vozaca, propuštamo pješake na zebri.


Podijeli: Facebook Twiter