Kazalište u splitskom kazalištu

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Samo se u Splitu radi predstava oko kazališta, a ne u kazalištu ili, kako bi rekao picaferaj pokojnog Smoje, «ludega grada ludega svita!». U ovom slucaju, a rijec je o krizi upravljanja u splitskom HNK-u, jer izbor novog intendanta teatra «zapinje» vec nekoliko mjeseci, dogorjelo je do noktiju.

Pocetkom listopada splitski HNK doslovno je obezglavljen (istekao je, naime, mandat intendantu Milanu Štrljicu, ravnateljicama Drame, Opere i Baleta Dubravki Lampalov, Maji Žarkovic i Almiri Osmanovic, ali i poslovnom ravnatelju Milivoju Hekmanu), a do izbora novog intendanta, ili barem vršitelja dužnosti, s obzirom na trenutno stanje u Gradskom vijecu, nece doci skoro.

Iz Ministarstva kulture ipak je u utorak ujutro stiglo «mišljenje» koje bi trebalo omoguciti koliko-toliko normalno funkcioniranje teatra iducih dana. Prema tumacenju državne tajnice Nine Obuljen, Milan Štrljic ce nastaviti obavljati dužnost intendanta do imenovanja novog ili vršitelja dužnosti, a s njim bi Grad trebao sklopiti ugovor o radu kako bi se pravno «pokrio» iduci period. Tek nakon potpisivanja tog ugovora o radu Štrljic može sklapati ugovore s clanovima ansambla koji su proteklih dana «na cekanju». A to se prvenstveno odnosi na clanove Baleta, koji su posljednjih dana (ali i godina), ekipirani zaslugom Almire Osmanovic.

- Vježbamo svakodnevno u baletnom studiju, najmanje od 10 do 19 sati, pripremamo se za premijere koje kucaju na vrata, prva je vec 16. listopada. Evo, stigli su nam i kostimi iz Latvije, a iako mi je istekao mandat, imam obvezu prema publici i gradu u kojem sam proteklih osam godina. Nadam se da ce se sve ubrzo riješiti, do sada sam davala sredstva iz vlastitog džepa i uz pomoc jedne naše obožavateljice kako bi nove balerine i baletani imali za hranu. Moram napomenuti da oni ovdje nisu «na crno», kako se pisalo, nego su pod audicijom, imaju turisticki ugovor. Ti ljudi su došli ovdje ne za mjesec-dva nego najmanje na godinu dana, i to na moje osobno nagovaranje i jamstva. Ugovore smo dobili, ali ih tek treba potpisati uprava, ma tko to bio - u nezgodnoj situaciji je Almira Osmanovic, no valjda je svojim baletnim akvizicijama iz SAD-a, Rumunjske i Ukrajine uspjela objasniti da ovdje gotovo sve funkcionira na taj nacin.



O stanju u splitskom kazalištu godinama se polemizira, dok jedni tvrde da su program i izvedbe za vrijeme dva Štrljiceva mandata bile ispod razine kuce otvorene 1893., dvije godine prije zagrebackog HNK-a, dotle je drugima intendantica Mani Gotovac bila «preeksperimentalna».

No, aktualnu situaciju «zakuhao» je gradonacelnik Željko Kerum sa svojim kandidatom za intendanta, pjevacem lakoglazbenih nota Duškom Mucalom. Pa je splitski poteštat smijenio Kazališno vijece kako bi njegovi ljudi potom predložili Mucala za intendanta, a to potom potvrdilo Gradsko vijece.

Medutim, s Kerumovim kandidatom nije se složio ministar kulture Božo Biškupic. «Njegov prijedlog programa pokazuje nedostatak znanja i iskustva u poznavanju sustava funkcioniranja kazališta, kako umjetnicki tako i organizacijski», mišljenje je Ministarstva kulture, a ministar Biškupic je komentirao i da je «trebalo hrabrosti za citanje programa». Splitski gradonacelnik je ostao pak pri svome, no u proteklih nekoliko tjedana na Gradskom vijecu nikako nije uspijevao sastaviti kvorum kako bi Mucala imenovao v.d. intendanta te je tako iscurilo vrijeme i mandat bivšem/trenutnom intendantu Štrljicu.

Paralelno s politickim igrama, iz splitskog kazališta otišli su glumac Elvis Bošnjak, koji je u 18 godina u maticnoj kuci odigrao desetke uloga, a izvedena su mu i cetiri dramska teksta, zatim tenor Tomislav Mužek, koji nije obnovio svoj ugovor (a i da je htio, nije imao s kime) pravdajuci odluku nagomilanim obvezama, ali i dirigent Ivan Repušic koji je preuzeo nove funkcije u Hannoveru i Dubrovniku. Sva trojica su, medutim, spremna odraditi povremena gostovanja u Splitu.


Podijeli: Facebook Twiter