Katamaran "Bišovo" na liniji Pula - Unije -Susak - Mali Lošinj -Ilovik - Silba - Zadar ovog ljeta neće ploviti, što znači da je Pula ponovno bez pomorske veze s kvarnerskim otocima i Dalmacijom. Nakon što je zbog nerentabilnosti i izostanka državne subvencije ta linija bila ukinuta 2013, "Bišovo" se lani se vratio, mada bez svakodnevnog isplovljivanja i s promijenjenim rasporedom koji više nije omogućavao među Puljanima, ali i turistima omiljene jednodnevne izlete u Dalmaciju. No, zbog financijske neisplativosti katamarana ponovno neće biti.
Potvrdili su nam to u Linijskim nacionalnim plovidbama d.d, koje je održavala održavaju ovu liniju.
- Zbog velikih troškova mi jednostavno nismo u mogućnosti to sami realizirati. Obratili smo se za potporu Istarskoj Županiji, Gradu Puli te Gradu Malom Lošinju koji je jedini iskazao interes, rekla nam je Marija Jelinčić, referentica ove splitske tvrtke.
Pročelnik Upravnog odjela za održivi razvoj Istarske županije, Josip Zidarić kazao je da su od brodara dobili samo općenitu inicijativu za financijsku potporu, bez konkretnih predračuna, podataka o broju putnika i drugih tehničkih pokazatelja. Napomenuo je da Županija nema zakonsku obavezu sufinancirati međužupanijske linije, a ni ovlasti ni mogućnosti za to te da bi pravila za održavanje takvih linija i neophodne subvencije trebale doći od države, odnosno od Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.
Prema riječima kapetana Lučke uprave Pula Zorana Rukavine, na upit Linijskih nacionalnih plovidba i ove su godine odgovorili pozitivno, omogućujući im jedino što mogu kao javna ustanova koja upravlja lukama, a to su najbolja i najjeftinija moguća uslugu za brodare.
- Kao i ranijih godina ponudili smo im ležarinu bez naplate, a za upotrebu obale samo 50 posto naplate. To znači da bi upotrebu obale plaćali samo pri iskrcaju, za svakog putnika po šest posto vrijednosti karte, a inače je taj iznos sedam posto, objasnio je Rukavina.
Država je ranije subvencionirala ovu liniju od državnog interesa. Do ukidanja linije 2013. održavala ju je Jadrolinija, koja je tijekom te godine udvostručila cijene karata, dok je godinama unatrag to radila Linijska nacionalna plovidba koja se vratila i prošle godine. Mnogi su tijekom ljeta rado katamaranom odlazili na jednodnevne izlete i uživanje u moru kvarnerskih otoka. Cijena putne karte za odrasle između Zadra i Pule iznosila je 220 kuna, dok su djeca do tri godine putovala besplatno. Za ostale relacije, ovisno o razdaljini, trebalo je izdvojiti od 35 do 150 kuna. (K. FLEGAR)