Zagrebački nadbiskup kardinal Josip Bozanić u srijedu je rekao kako je Crkva sveta jer kao Kristova zaručnica očituje svoju ljepotu.
Kardinal Bozanić to je istaknuo u propovijedi u crkvi Krista Kralja na Mirogoju gdje je u prigodi svetkovine Svih svetih predvodio euharistijsko slavlje.
Crkva je sveta jer je njezina glava Krist, rekao je dodavši kako je ona mistično tijelo Kristovo.
Sveta je unatoč tomu što su pojedinci tijekom povijesti uprljali njezino lice, a svi su, kako je rekao, pozvani na svetost, rekao je Bozanić.
Povijest čovječanstva je mukotrpna i isprepletena zlim djelima pojedinaca, napomenuo Bozanić dodavši da je ljudska povijest ispunjena divnim svjedočanstvima Božje ljubavi.
Na blagdan Svih svetih 1. studenoga Crkva slavi kanonizirane, ali i svece koji su ostvarili ideal kršćanskoga života, a još nisu kanonizirani.
U središtu svetkovine Svih Svetih nije smrt nego život. Bog poziva ljude svih naroda i svih vremena u vječno zajedništvo svoje ljubavi. Krist je otkupitelj svih ljudi, i svi su pozvani od Boga biti sveti.
U židovstu je bilo poznato štovanje grobova svetih, a tada su bila važna dva groba: proroka Izaije kraj ribnjaka Siloe i Zaharijin u dolini Cedrona.
S kršćanstvom se dan smrti počinje nazivati i danom rođenja za nebo, što su osobito primjenjivali na datume smrti svojih mučenika. Njihovo se štovanje razvilo već u II. stoljeću.
Kršćani su najprije posebno slavili mučenike, a s vremenom su kao posebna svjedočanstva vjere isticani asketi, Bogu posvećene djevice i biskupi.
O pojmu svetaca i kanonizaciji, kako je danas razumijemo, može se govoriti tek od X. stoljeća. Prva službena kanonizacija dogodila se 993. godine, za vrijeme pape Ivana XV., a prvi kanonizirani svetac bio je sv. Ulrik.
Prema Drugom vatikanskom saboru, štovanje svetih proizlazi iz trajne povezanosti zemaljske i nebeske Crkve - pripadnici jedne i druge, iako na različit stupanj i način, sudjeluju u istoj ljubavi prema Bogu i bližnjemu, te pjevaju istu pjesmu slave svome Bogu.
Nakon svete mise kardinal je predvodio procesiju do središnjega križa, gdje je nakon zajedničke molitve blagoslovio vjernike. (Hina)