Kapetan kruzera u trenutku havarije zavodio balerinu?

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Prolaze dani, a oko tragedije kruzera "Costa Concordia" gradi se postupno sve jasnija slika u kojoj je središnji lik sveopceg kaosa, nastalog na brodu nakon sudara s hridima, kapetan Francesco Schettino. Ali i ostali casnici na brodu.

U biti, cijeli je sustav upravljanja brodom bio u kolapsu, a javnost se pita može li se sve svaliti na leda pojedinca apstrahirajuci iz sustava velike i mocne kompanije koje godišnje prevoze diljem svijeta na stotine tisuca putnika.

Nakon sudara gotovo ništa nije funkcioniralo kako treba, camci za spašavanje bili su bez vodstva casnika, na cetvrtom mostu koje je odreden kao mjesto okupljanja putnika prilikom evakuacije nije bilo pojaseva za spašavanje u dovoljnoj kolicini pa su ih putnici tražili trceci po kabinama. Ono što zaprepašcuje jest podatak da u najkriticnijim trenucima gotovo da nije bilo uniformiranih casnika (osim casnih iznimaka).

Kako i bi kad je, primjerice, casnik-lijecnik na brodu Gianluca Cosentino camcem za spašavanje napustio kruzer, zajedno s grupicom clanova posade koji su radili u brodskoj bolnici, vec u 23 sata, kad su bili najpotrebniji!

Istraga je trenutno zaokupljena novom informacijom, o Domnici Cemortan, 25-godišnjoj moldavskoj balerini, koja se nalazila na komandnom mostu u trenutku kada je Schettino odlucio promijeniti kurs i uputiti se prema obali otoka.

Talijanski mediji pitaju se je li bila zapovjednikova gošca na brodu ili je pak možda radila na crno, zbog cega nije bila registrirana ni na jednom popisu. Radi se o pravom misteriju koji se tek pocinje raspletati.

Talijansko sudstvo ce uskoro stupiti u kontakt sa ženom koja može puno toga reci o onome što se dogadalo u kljucnom trenutku tragedije.

Dok teku pripreme za pocetak složenog izvlacenja 2.300 tona goriva iz trupa broda, nastavlja se potraga za nestalima. Vremenske prilike nisu najpogodnije, svakog je trena moguce pogoršanje: valovi i vjetar poremetili bi rad, ali i povecali opasnost od pomaka broda do provalije duboke 90 metara.

Drama kruzera iz minute u minutu

Schettino mobitelom zove umirovljenog kapetana kompanije Costa Crociere Marija Palomba i veli mu: "Dragi kapetane, spremi se, proci cemo ispod tvoje kuce."
21.42
- Brod udara o hridi Le Scole oko sto metara od obale otoka.
21.43
- Kapetan nareduje casniku Giovanniju Iaccarinu da se spusti do sale gdje su motori i generatori elektricne energije da bi utvrdio štetu.
21.48
- Giovanni Iaccarino javlja da je prizor stravican. "Tu je sve pod vodom, motori i generator, voda mi je do grla", vice casnik. Ovo potresno svjedocanstvo potvrduje da je kapetanu istog trena bilo jasno što je ucinio.
22.05 - Kapetan Francesco Schettino telefonom razgovara sa zapovjednikom u kriznom stožeru kompanije Costa Crociere Robertom Ferrarinijem koji iz centrale u Genovi nadgleda promet kruzera. Schettino mu govori da ima izvjesnih problema, ali ne spominje sudar s hridima.
22.06 - Slijedi black out, brod je u mraku. Jedna putnica, zabrinuta, zove mamu u Prato i objašnjava joj da se nešto dogodilo. Majka naziva karabinjere u Pratu a oni o pozivu obavještavaju lucku kapetaniju u Livornu.
22.14 - Lucka kapetanija zove Schettina a ovaj im odgovora da ima problema s generatorom i da je brod u mraku, no ne traži pomoc.
22.26 - Schettino treci put zove zapovjednika u kriznom stožeru kompanije Costa Crociere u Genovi i veli mu: "Moja je karijera gotova, dobit cu otkaz". Iz toga je razvidno da je on svjestan situacije, ali i dalje odbija tražiti pomoc i skriva istinu.
22.30 - Patrolni brod financijske policije koji je na nocnom zadatku približava se brodu i konstatira da se nasukao.
22.31 - Lucka kapetanija više ne vjeruje kapetanu broda te odlucuje proglasiti opcu uzbunu. Tri minute kasnije Schettino prvi put službeno traži pomoc.
22.45 - Po tvrdnjama grupe casnika kruzera, komandu broda preuzima kapetan kompanije Costa Crociere Roberto Bosio koji se na brodu nalazi kao putnik.
22.58 - Sirenom se daje se signal za opcu uzbunu, sedam kratkih zvukova i jedan produženi. Schettino je, prema nekim svjedocima, vec napustio brod zajedno s dva casnika i docepao se hridi ispred broda. Signal za uzbunu i evakuaciju uslijedio je sat i šesnaest minuta nakon sudara s hridima!
0.42 - Lucka kapetanija u Livornu kontaktira Schettina i on im potvrduje da je napustio brod. Zapovjednik lucke kapetanije Gregorio De Falco nareduje mu prvi put da se vrati na brod.
1.46 - U drugom telefonskom razgovoru De Falco ponavlja Schettinu: "Vracajte se na brod!" Uzalud.
Evakuacija ce potrajati do zore, tijekom noci ce jedan taksist svjedociti da je prevezao Schettina do hotela. "Zamolio me da ga odvezem jer treba promijeniti mokre carape", izjavio je taksist.


Podijeli: Facebook Twiter