Kampanja za rano otkrivanje raka testisa "Počeši s razlogom", koju su za Zagrebačku pivovaru provodili primarna agencija BBDO Zagreb, medijska agencija Universal McCann i agencija Degordian, osvojila je Grand Prix i zlatnu nagradu Croatia Effie na rovinjskim Danima komunikacije, najvećem nacionalnom festivalu tržišnog komuniciranja koji je od četvrtka do subote u hotelu Lone okupio rekordnih 2.200 posjetitelja iz zemlje i regije. Uz slogan "Ideje koje djeluju", nagrada Effie dodjeljuje se za najznačajnija postignuća u tržišnim komunikacijama na temelju kriterija učinkovitosti odnosno uspješnog povrata sredstava uloženih u marketinške kampanje.
Naša mjesta su zakon
Zagrebačka je pivovara osvojila i Zlatni Effie za kampanju "Naša mjesta su zakon" (s istim agencijama), a Zlatni Effie stigao je i u ruke Iskon Interneta za kampanju "I bogati plaču", s primarnom agencijom Senor i medijskom agencijom Mediacom". Srebrom su nagrađene kampanja "Donesi mi Domaćicu" tvrtke Kraš, primarne i medijske agencije Real grupe te projekt mreže regionalnih YouTubera "JoomBoos Videostar" izdavačke kuće 24 sata, agencije Projektil i reklamne agencije Imago. Broncu su, pak, osvojile kampanje "Rollover" Hrvatskog Telekoma, "Osvoji Fiću u kafiću" Atlantic grupe, "Tko kaže da ne mogu. Sa Zabom mogu" Zagrebačke banke, "Božićna kampanja: Bijeg" tvrtke Tele2, "Shake&Take" tvrtke Coca-Cola Adria, "Tvoje grlo je tvoja snaga" Krka-farme i "Signal White Now Glossy Chic" tvrtke Unilever Hrvatska. Nagradu MIXX "Best in show" koja se dodjeljuje za najkreativnije i najučinkovitije radove u online oglašavanju osvojila je agencija Digitalist za kampanju "Potraži spas u H1", za klijenta H1 Telekom.
Servis Zeleni telefon
U sklopu kreativnog natjecanja Ideja X, koje nagrađuje originalne ideje koje pomiču granice, nagrada za agenciju godine dodijeljena je agenciji McCann Zagreb, a nagrada za oglašivača godine Hrvatskom Telekomu. U sklopu natjecanja Young Lions Croatia, zadatak je bio osmisliti kampanju za servis Zeleni telefon koji potiče građane na aktivnije sudjelovanje u zaštiti okoliša, a prestižnu Grand Prix nagradu i putovanje na festival Cannes Lions 2017. osvojili su Matko Buntić i Fran Mubrin iz agencije 404 za rad "Zeleni otisak". "BOOKtiga nagrada", projekt agencije Studio Sonda iz Vižinade i oglašivača Gradske knjižnica Poreč osvojila je Zlatnu nagradu X u kategoriji turizam, kultura i slobodno vrijeme, a Sonda je, zajedno s oglašivačem Vinskim podrumom Buzet, osvojila i srebrnu nagradu X u kategoriji piće za "Piquentum Sv. Vital 2014".
Osnivač Pirate Baya: Nisam lopov, a Zuckerberg je diktator
Peter Sunde, suosnivač internetske stranice Pirate Bay gostovao je na Danima komunikacija u Rovinju, gdje je u intervjuu za N1 televiziju izjavio da Hrvatska nije otvorena za diskusiju kao Švedska, ali da je demokratski nastrojena. Sada radi na jednoj TV seriji i bavi se šifriranom komunikacijom. Na podsjećanje da je bio u zatvoru zbog Pirate Baya, kaže: "Nisam lopov. Ljudi pojednostavljuju stvar oko autorskih prava. Mnogi se pitaju zašto se promovira ovaj lopov jer promovira krađu sadržaja. Kad u školi učite čitati i imate rječnik pa u njega pogledate, pod krađa piše da se radi o oduzimanju nečega nekomu, ali ako kopirate nešto onda to nije po definiciji krađa. Budimo razumni, ja samo pomažem ljudima da kopiraju stvari. To naravno nije krađa". Dijeljenje datoteka na internetu i dalje smatra bitnim, a činjenica da se nešto dijeli, dodaje, bila je bitna čak i prije vremena interneta. I on je na Facebooku, ali kaže da ne mrzi Marka Zuckerberga.
- Mislim da je diktator, ne veliki, ali ipak je. On ima moć, ali to nije izabrana moć, nego je rezultat novca i kontrole. Facebook je najveća nacija na svijetu, a Zuckerberg je na čelu toga; on je sudac i porota. Postoji deficit demokracije na internetu, ali ništa ne poduzimamo oko toga, kaže Sunde. (Priredio Z. ANGELESKI)