Kampanje skoro da ni nema

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Krešimir Macan jedan je od najboljih strucnjaka za politicku komunikaciju kod nas i direktor agencije za odnose s javnošcu Manjgura. Vec je gotovo dva desetljeca u tom poslu, a bio je i savjetnik Ivice Racana dok je on bio predsjednik Vlade.

Kako generalno ocjenjujete dosadašnji tok pretkampanje?


- Skoro da kampanje i nema. Mi analiticari ocekivali smo puno veci intenzitet, sukob dva bloka u kojem ce svi drugi ostati u sjeni. Odjednom, tog sukoba nema i svi manji imaju šansu. U konacnici može doci do neocekivanog rezultata izbora. Ili slabe koalicije na vlasti, s puno stranaka u njoj, ili cak do neocekivano slabih rezultata favorita.

SLUCAJ ROHATINSKI

Kakvi su konkretni nastupi Saveza za promjene?

- Prvi problem te koalicije je što je svi zovu Kukuriku, a to ne znaci ništa, može znaciti isto što i Kukulele.

Jesu li oni krivi za to što ne ispravljaju kad ih tako zovu?


- Da, jesu. Nazvani su po restoranu gdje su se prvi put susreli. Ime koalicije je jedno od strateških odrednica svake kampanje. Ona govori zašto su se okupili, što hoce postici, to je poruka. Ime Savez za promjene nitko ne ponavlja. Novine i novinari koji su protiv njih to naravno ne cine, ali ne cine niti oni. Trebali bi ponavljati da su Savez za promjene.

I sama kampanja je citav niz ponavljanja. Glavni problem kampanje Saveza za promjene je intenzitet. Jer - nema ga, mi tu kampanju ne osjecamo. Biraci imaju osjecaj da ih nitko ne vodi. Postoji ono pravilo 80:20. Obicno ih 20 posto zna o cemu se radi, a 80 posto biraca nema pojma. A oni odlucuju.

Na primjer, što sada znaci slucaj Rohatinski za nekog malog covjeka? Što je Rohatinski napravio? Je li nekog ubio? Nije. Je li ukrao? Nije.

Za malog covjeka nije ucinio ništa, ali za onog tko zna o cemu se radi ucinio je, i to loše, cini mi se?


- S Todoricem je napravio neki deal. Pa tko s Todoricem u Hrvatskoj ne radi nekakav posao? Ljudima se u izborima ne smiju pricati kompleksne price. U dobrim kampanjama ništa nije slucajno. Ovdje je previše slucajnosti. Ne vidim promišljenost, ne vidim strategiju. I ono što najviše brine birace na ljevici, da oni ne vide izvjesnost pobjede. Poljuljali su se u snazi koju su mogli aktivirati. Glavno pitanje je - je li moguce da opet mogu izgubiti?

Napisali ste jedan tekst ciji je naslov bio "HDZ i SDP, odgovorite biracima zašto da baš vama daju glas". Kako da koalicija uvjeri birace da im daju glas?


- Trebaju samo pitati - hocete li još cetiri godine ovoga što ste dosad imali? Hocete li još cetiri godine ovrha, cetiri godine vlasti koja vas se sjeti samo prije izbora...

ZLOUPOTREBA FUNKCIJE


Znaci, još nisu formulirali glavne poruke?


- Imaju 21 tocku i to je dobro. Ali, oni moraju natjerati birace da znaju zašto daju glas. Biraci moraju znati da se tog dana izbora može nešto promijeniti. Po sadašnjim anketama, kažu da ce sigurno glasati njih 60 posto. Sigurno i vjerojatno bi glasalo njih 80 posto. Koalicija mora uciniti silan napor da poveca broj onih koji ce izici na izbore.

Cijela prica je u tome da koalicija napuni birace energijom za promjenu. I mora im dati neko jamstvo. Savez za promjene mora napraviti ugovor s biracima da ce napraviti to, to i to, nece biti korupcije, izvuci ce zemlju iz krize... Moraju biti uvjerljiviji.

Predizborna kampanja Jadranke Kosor uglavnom se bazira na polaganju kamena temeljaca. To se sve snima na televizijama. Obilasci su dvaput dnevno, to smo sve vec vidali u HDZ-ovim kampanjama ranije. Mi možemo reci da su sve to Potemkinova sela, ali ipak, hoce li ljudi to opet nagraditi?


- To je stara kampanja koja ne donosi puno ucinka. Ali, Kosor mora pokazati rezultate. Vlada mora pokazati da nešto radi jer previše drugih rezultata nema. Kad to nemaju, idu na dojam. I zato se javlja "crvena Hrvatska". Oni pokušavaju dici svoje birace. Ako je vec Vlada slabo radila, eto - barem necu dozvoliti da crveni dodu na vlast. Ali, kod HDZ-a se vidi sustavnost. Oni idu na svoje birace, samo na birace desnice, one druge nece dobiti.

Znaci, to bi trebao biti posao Vlade - da slažu kamene temeljce?


- Pa, Kosor ima pricu posloženu. Ovo je djelomicno zloupotreba službene funkcije u funkciji kampanje, no to je uvijek privilegij vladajucih. Kad HDZ koristi službene Vladine automobile, to se nekako smatra normalnim i nitko ne diže graju. Ljevica je tu uvijek osjetljivija, oni se korigiraju kad im se na to ukaže. Problem HDZ-a je što s ovim ne može doprijeti do biraca koji nisu njihovi.

Ali, HDZ-ovih je u startu 20 posto?


- Da, oko 20 posto. (Razgovarao Zdenko DUKA)

CIJELI RAZGOVOR MOŽETE PROCITATI U TISKANOM IZDANJU GLASA ISTRE OD NEDJELJE.


Podijeli: Facebook Twiter