Kampanja protiv diktiranja nedostižne ljepote djeci

Ilustracija (M. ANGELINI)
Ilustracija (M. ANGELINI)

Grad New York nedavno je pokrenuo kampanju kojom želi pomoći djevojčicama da se osjećaju dobro u svojoj koži te da se othrvaju diktatu obvezne mršavosti i nedostižne ljepote. Stoga se na autobusima, u podzemnoj željeznici i na telefonskim kabinama u Velikoj Jabuci sada može pročitati poruka "Ja sam djevojčica, lijepa sam kakva jesam", koja neodoljivo podsjeća na pjesmu "Beautiful" Christine Aguilere - I am beautiful no matter what they say, I am beautiful in every single way (lijepa sam bez obzira na to što oni kažu, lijepa sam na svaki način).

Fotografije prikazuju 15 nasmiješenih djevojčica, neke imaju višak kilograma, neke aparatić za zube, jedna je u invalidskim kolicima, neke igraju košarku, šah, jedna drži knjigu, neke trče. Naglasak je stavljen na njihove kvalitete pa se za jednu kaže da je "duhovita i zabavna", druga "ekstrovertirana kreativna sanjalica", jedna je "znatiželjna i inteligentna"...

Kampanja cilja na djevojčice u dobi između sedam i deset godina, jer pokazalo se da su zbog bombardiranja reklamama već u ranoj dobi zabrinute za svoj izgled. Nekoliko studija na tu temu pokazuje da se više od 80 posto malih Amerikanki u dobi od deset godina boji da su debele, a među nešto starijima njih između 40 i 70 posto ne voli neke dijelove svog tijela. Samopouzdanje im je pak na najnižoj razini između 12. i 15. godine.

Iako 63 posto djevojčica zna da slike slavnih žena koje se predstavljaju javnosti nisu realne, ipak u velikom postotku, čak 60 posto, uspoređuju svoja tijela s onima manekenki, a 48 posto ih želi biti upravo tako mršavo. (piše M. JERIN)

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter