Ako je vjerovati financijskim izvješćima političkih stranaka i neovisnih kandidacijskih listi, koji su objavljeni u ponedjeljak do ponoći, kandidati su bili skromni. Malo tko je potrošio limit što ga zakon predviđa u izborima za župane, gradonačelnike, općinske načelnike te gradska i općinska vijeća. U Istarskoj županiji, gdje se glavna izborna bitka vodi između koalicija IDS-HNS i Kajin-SDP, niti jedan kandidat nije iskoristio maksimum.
Netransparentost u financiranju izbornih kampanja i dalje postoji, napominje izvršni direktor GONG-a Dragan Zelić. "Uvijek ima prostora za muljanje, a i u najjasnijim financijskim izvješćima stranaka i kandidata može se pronaći sumnja o izvoru sredstava, odnosno o tome tko je zapravo platio taj trošak i zašto", kaže Zelić.
IDS je Državnom izbornom povjerenstvu prijavio troškove izborne promidžbe za svoju županijsku listu od 297.244 kune u razdoblju od 20. ožujka do 11. svibnja. Ta svota obuhvaća reklamiranje u novinama i elektronskim medijima, plakatiranje i oglase na web portalima. Troškovi samog medijskog oglašavanja iznose, uz popuste, 193 tisuće kuna. IDS nije prijavio niti kunu donacije za izbornu promidžbu svoje županijske liste, a donacija u gradovima također nije bilo. Kandidat za župana Valter Flego za troškove izborne kampanje potrošio je 276 tisuća kuna, od čega je za medijsko oglašavanje 136 tisuća kuna.
Boris Miletić, koji se natječe za novi mandat na čelu Pule, za promidžbu je potrošio 199 tisuća kuna, od čega je medijima "išlo" 102 tisuće kuna. Troškovi koalicijske "sveistarske fronte" Damir Kajin-SDP-HSLS-SDSS nisu navedeni.
"Naše brojke su javne. Potrošit ćemo za kampanju za župana oko 450 tisuća kuna, dok županijska lista ide na izbore uz trošak od nula kuna," pojašnjava nezavisni Damir Kajin.
SDP je Kajinu, što je zanimljivo, najveći donator. Za troškove kampanje donirali su 50 tisuća kuna u novcu i 115 tisuća kuna "u naturi". Prema financijskim izvješćima, Damir Kajin je u ovoj kampanji potrošio 448 tisuća kuna, od čega na medijsko oglašavanje otpada 136 tisuća kuna.
Kandidat za gradonačelnika Pule Peđa Grbin potrošio je na izbornu propagandu 112 tisuća kuna. Pulska koalicija Kajin-SDP prijavila je nula kuna troškova. (D. GRAKALIĆ)
VIŠE U TISKANOM IZDANJU.