Kamo za vikend: Svetvinčenat i Šumska staza

Srednjovjekovni kaštel obitelji Morosini-Grimani (J. VOJAK)

U srednjovjekovnom kaštelu obitelji Morosini-Grimani u ljetnim se mjesecima odvijaju brojni programi, a među njima i tradicionalnog Festivala plesa i neverbalnog kazališta. Tu su i Festival sira, Srednjovjekovni festivala, Smotra mladega vina…

Svetvinčenat, Savičenta ili San Vincenti, tri su naziva istog mjesta, kojima je polazište u imenu zaštitnika, hispanskog mučenika sv. Vincencija i istoimenoj opatiji oko koje se razvio gradić. Srednjovjekovni gradić Svetvinčenat, jedan od bisera Istre, smjestio se na jugu središnje Istre, a posljednjih godina u mjestu je sve življa turistička ponuda posebice kroz manifestacije koje se odigravaju u izvanredno atraktivnim povijesnim prostorima ovog gradića.

Bike staze

Osim što je mjesto zanimljivo za posjet i obilazak u svako doba godine posljednjih se godina posebna pažnja posvećuje razvoju aktivnosti na otvorenom posebno bike stazama, a okolica Svetvinčenta idealna je za vožnju biciklom ili šetnje šumama tokom cijele godine.

Istra je dokazano atraktivna i primamljiva destinacija za sve ljubitelje biciklizma. S obzirom na atraktivnu ponudu i povezanost skoro svih istarskih mjesta biciklističkim stazama sve staze možete naći na www.istra-bike.com.

No tu je i ponuda za ljubitelje pješačenja, Šumska staza duga oko 10 kilometara. Staza se nalazi istočno od Svetvinčenta, a prolaskom cijele staze napraviti ćete osmicu, naime na jednom dijelu preći ćete put kojim ste već hodali. Kreće se iz centra Svetvinčenta, kraj kaštela Morosini-Grimani kojim se mještani ponose još od 13. stoljeća.

Hodanje ili trčanje

Najprije hodate asfaltiranim putem prema sjeveroistoku do mjesta Bričanci, a tu skrenite desno, prolazite između kuća i nastavljate šumskim putem. Staza prolazi s lijeve strane betonske kućice, obilazi je i iza nje nastavlja trasom vodovoda do spomenutog raskrižja. Na raskrižju skrenite lijevo, a dalje slijedite glavni šumski put  kojim ćete nakon prolaska kroz još nekoliko raskrižja stići do dalekovoda. Prođite ispod dalekovoda i nastavite ravno, te nakon par stotina metara skrenite lijevo. Nastavite šumskim putem do većeg raskrižja gdje skrećete desno te dolazite do sela Foli. Prolazite kroz selo te skrećete desno na glavni makadam. Nakon približno 900 metara potrebno je sići s makadama i nastaviti sporednim poljskim putem/makadamom. Makadamom i spletom šumskih putova vijugat ćete oko šume, potom ćete zaći u njezinu unutrašnjost sve dok ponovo ne stignete do njezina središnja dijela, odakle ćete produžiti dalje na zapad prema Svetvinčentu.

Staza je pogodna za hodanje ili trčanja, pa i orijentacije tokom cijele godine, pa čak i ljeti privlači veliki broj posjetitelja jer vam gusta šuma pruža hladovinu i zaštitu od ljetnih vrućina.