Kamo za vikend: Park šuma Soline

(Jure VOJAK)

Park šuma Soline zelena je oaza smještena između Vinkurana i Pješčane uvale u Općini Medulin. Soline su jedna od rijetkih preostalih šuma hrasta crnike na našoj obali i upravo zbog toga uvrštene su u kategoriju zaštite kao park šuma. Cijelo se područje Solina odlikuje velikom biološkom vrijednošću, a Javna ustanova Kamenjak koja skrbi i o Solinama realizirala je edukativno rekreativnu šetnicu u dužini od 1,3 km, a trenutno traju radovi na njenom produljenju do Male cave, uvale u Vinkuranskom zaljevu.

Sama staza namijenjena je rekreaciji te edukaciji, opremljena je edukativno-informacijskim tabelama koje će vas upoznati sa stanovnicima šume.

Početak uz rekreaciju

Preporučujem vam šetnju s polaskom iz Pješčane uvale. Iznad glavne plaže u naselju Pješčana uvala možete ostavili automobil, a  na samoj obali možete započeti sa rekreacijom i igrom, a možete uživati i u fitnessu na otvorenom, igri na košarkaškom igralištu, a tu je i dječje igralište te prekrasna šljunkom pokrivena plaža idealna za izležavanje, igranje, gradnju kula…

No, krenimo u šumu. Lijevom obalom u nastavku asfaltne ceste počinje uređena šetnica koja ide uz samu obalu, a popločana je kamenim škriljama, te nakon 200 metara završava usponom kamenim stepenicama koje vode na cestu. Nastavite cestom iznad morske obale, a kad s desne strane ugledate još jedan fitness na otvorenom, već ste zapravo kročili u šumu. Prolaskom pored starog talijanskog bunkera nastavite šetnju stazicom iznad mora. Cijelim putem pratiti će vas edukativne tabele, a na dva mjesta s pogledom na zaljev i obližnje otoke (Fratarski i Fraškerić) te kamp Indije u Banjolama) smještene su klupe za odmor. Nakon kraćeg uspona naići ćete na široki kolni put te će vas oznake uskoro povesti lijevo na razglednu nizbrdicu i, evo, opet ste pored već spomenutog bunkera. Za one sa malo više volje preporučujem nastavak šetnje ravno, a ne lijevo te će vas slikoviti put dovesti do raskršća na kojem se makadamska cesta spušta desno u Malu cavu, lijepu plažu u Vinkuranskom zaljevu s pogledom na cijeli zaljev dužine preko 2 kilometra. Sa ovoga mjesta najjednostavnije se vratiti istim putem ili uz rub šume potražiti kamenu oznaku koja označava ulaz u usku šumsku stazicu koja će vas nakon kratkog uspona opet dovesti na glavni put. Tu je najbolje skrenuti lijevo te se vratiti do pješčane uvale.

Lagani korak

Obje šetnje izrazito su rekreativne, ne zahtijevaju puno vremena za obilazak te se ne morate žuriti već možete opušteno uživati u pjevu mnogobrojnih ptica i pogledom istraživati ponegdje zaista iskonske vizure prašume. Laganim korakom možete se vratiti do Pješčane uvale gdje možete nastaviti odmor ili igru.

Ne treba posebno napominjati da se po Solinama može i trčati ili voziti biciklom, što je malo zahtjevnije jer se u jednom djelu radi o uskoj stazi i većoj strmini. Ipak treba napomenuti da je staza prvenstveno namijenjena pješacima. (Napisao i snimio Jure VOJAK)