Kamioni dovlače otpad, a razvlače blato na kolnik

(S. PERŠIĆ)
(S. PERŠIĆ)

Na cesti od Loborike prema Marčani, nedaleko znaka za skretanje za Tronove, ponovo su postavljeni znakovi upozorenja u oba smjera koji skreću pozornost na prljav kolnik. Ondje se, naime, gotovo svakodnevno na privatnu parcelu dovoze tone i tone građevinskog otpada s gradilišta pulske sjeverne obilaznice, o čemu smo pisali još prije nekoliko mjeseci. Interesantno, ranije su prometni znakovi bili postavljeni, a zatim iznenada uklonjeni, premda su i dalje kamioni dovozili materijal i redovito nanosili blato na ravnu i ponekad vrlo sklisku prometnicu.

Prvobitno tvrdili da blata nema

Ivan Davidović iz pulskog sektora za održavanje i promet Hrvatskih cesta tvrdi kako cestarska ophodnja nije spomenutu dionicu ocijenila opasnom za sudionike prometa, smatrajući kako ondje nema blata na kolniku.

Nakon što smo poslali nedavno snimljene fotografije koje jasno ukazuju na postojanje blata i kamiona, koji je iste tragove nanio na kolnik, glavni inženjer gradilišta Bojan Karabajić tvrdi kako je blato s kolnika odmah uklonjeno, te da prikazani kamion nije u vlasništvu, ili u drugom ugovornom odnosu s izvođačem radova na rekonstrukciji sjeverne pulske obilaznice.

Bilo kako bilo, tragovi blata neosporno postoje, na što su nas i čitatelji koji svakodnevno onuda prometuju upozoravali, a kako su znakovi upozorenja ponovo postavljeni, vjerujemo kako je skretanje pažnje urodilo plodom. No što je odlaganjem otpada na privatnoj parceli?

Privatna parcela, privremeno odlagalište

Kako tvrde u Hrvatskim cestama, organski materijal koji ne šteti okolišu potpuno je legalno odlagati na privremena odlagališta, pa čak i privatna, premda nisu željeli specificirali na koji način fizička osoba može dogovoriti s izvođačem radova zatrpavanje rupa na svojoj parceli, te može li svaka parcela biti privremeno odlagalište.

- Izvođač radova na rekonstrukciji sjeverne pulske obilaznice odvozi građevinski otpad koji nije organskog porijekla, primjerice stare asfaltne slojeve te ostatke betonskih elemenata na odlagalište građevinskog otpada Valmarin, dok organski materijal iz iskopa neupotrebljiv za gradnju privremeno deponira na privatnu parcelu u Marčani, što je u potpunosti u skladu sa zakonom. Također, izvođač je odgovoran da svojim djelovanjem ne ugrožava sigurnost prometa na cestama, stoji u odgovoru glasnogovornice Hrvatskih cesta Tamare Pajić.

U općini Marčana tvrde kako su upoznati sa slučajem i da se od njih nije tražila suglasnost niti odobrenje, s obzirom da je riječ o privatnoj parceli, ali i da ne postoji propisana dužnost za to.

Po svemu sudeći, izgleda da svatko na svojoj parceli može zatrpavati rupe otpadom s javnog gradilišta.

Ograničenje brzine tri metra, poslije daj gas!?

Još jedna dodatna okolnost oko zamršene situacije "kipanja" otpadnog materijala na privatnu parcelu kod Marčane jesu i prometni znakovi, koji su se ovih dana ponovno odnekud pojavili na cesti. Riječ je o privremenoj regulaciji koju je netko postavio po tlu uz cestu kako bi dao do znanja da tu ulaze i izlaze kamioni i tako totalno zbunio vozače. Naime, u smjeru Marčane, odmah nakon fiksnog znaka ograničenja brzine na 60 km na stat, postavljen je znak prestanak svih ograničenja. Dakle, ograničenje od 60 km odnosi se na potez od oko tri-četiri metra, poslije se valjda može voziti 90 km na sat kroz naselje, iako je to nemoguće u praksi. Ista nemoguća situacija je i u suprotnom smjeru. Tamo je znak prestanka svih ograničenja postavljen nakon fiksnog znaka zabrane pretjecanja, na vrlo opasnoj dionici. Što onda, može li se pretjecati ili ne? Očito se netko opasno poigrao sa prometnim znakovima. (K. TADIJIĆ, S. PERŠIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter