Kako u Italiji dobiti besplatan ručak

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Europska komisija predstavila je uoči sezone ljetovanja dvije aplikacije za pametne telefone kojima želi pomoći turistima da se lakše snađu na odmoru u europskom "inozemstvu", odnosno ako ljetuju u drugim zemljama članicama Europske unije. Prva od tih aplikacija, "Going abroad", omogućuje korisnicima da brzo i jednostavno doznaju prometna pravila u državi u kojoj se nalaze, dok "ECC-Net: Travel App" daje pregled prava potrošača u raznim, svakodnevnim situacijama.

Gust promet

"Za vrijeme ljetnih godišnjih odmora na europskim cestama ima najviše prometa. Tako je jednostavno krenuti automobilom u inozemstvo, no mnogi ljudi ne shvaćaju da se pravila i cestovni znakovi razlikuju diljem EU-a", istaknuo je potpredsjednik Komisije zadužen za promet Siim Kallas, predstavljajući aplikaciju koja sadrži informacije o ograničenjima brzine, dopuštenim količinama alkohola u krvi, upotrebi mobilnih telefona, obvezi korištenja sigurnosnih pojaseva ili nošenja kacige za vrijeme vožnje biciklom i motociklom i tome slično.

Tako se, primjerice, može doznati da se u Italiji zloporaba zaustavne trake kažnjava novčanom kaznom do 1.500 eura, da u Španjolskoj vozači ne smiju koristiti mobitele ako nemaju dodatnu opremu koja im omogućava razgovor bez upotrebe ruku, ali da niti upotreba slušalica za vrijeme vožnje nije dozvoljena, da je u Portugalu dozvoljena vožnja s do 0,5 promila alkohola u krvi, i tako dalje.

Aplikacija je dostupna na 22 jezika za iPhone i iPad te za telefone koji koriste operacijske sustave Google Android i Microsoft Windows. Osim prometnih informacija, sadrži i kviz o sigurnosti u cestovnom prometu i igru pamćenja za, kaže Komisija, "zabavu putnika tijekom dugih putovanja automobilom".

Jasna prava

Aplikacija koju je pokrenula Mreža europskih potrošačkih centara (ECC-Net) objašnjava potrošačima kakva su njihova prava u nekoj zemlji, ako su, primjerice, na godišnjem odmoru kupili neispravan proizvod, imali poteškoće s hotelskim smještajem, kasni im zrakoplov, brod, vlak, trajekt, autobus i tome slično. Prednost te aplikacije nije samo u činjenici da se korisnik može brzo podsjetiti na što sve ima pravo, nego i u tome što od svojih domaćina može na njihovom jeziku tražiti to što mu moraju osigurati.

Primjerice: ako zrakoplov talijanske kompanije kasni u polasku više od dva sata, putem aplikacije korisnik će doznati da, među ostalim, ima pravo na besplatan obrok i piće. Potom mu se na zaslonu pojavljuje fraza kojom se može obratiti prijevozniku: "Let mi kasni više od dva sata. Mogu li dobiti nešto za pojesti i popiti? Slažete li se?".

Te je rečenice potom moguće automatski prevesti na talijanski (ili bilo koji drugi službeni jezik EU-a, ovisno o mjestu gdje se putnik nalazi) kako bi komunikacija s prijevoznikom bila olakšana. Ujedno na zaslonu se pojavljuju dva "smajlića" - ako se prijevoznik slaže, pritisnut će zeleni, a ako ne crveni "smajli". Iz ECC-Neta su podsjetili europske potrošače da je aplikacija besplatna i može se koristiti bez internetske veze kako bi se izbjegli troškovi roaminga. (I. FRLAN)


Podijeli: Facebook Twiter