Kako bi se trebala turisticki razvijati Istra i koji je zapravo njen model razvoja? Treba li zadržati postojeci i nadogradivati ga ili pak se okrenuti nekom novom koji bi citavom turistickom sektoru, ali i citavom okruženju, dakle gospodarstvu i lokalnoj zajednici? Ta su pitanja postavljena na prvom turistickom okruglom stolu Croatia Business Open Umag pod nazivom "Razvoj turistickog proizvoda Istre: EU-perspektiva i izazovi".
Jakovcic: Treba nam svjetski brend
- Nema sektora koji se može sam razviti i turizam se može razviti samo ako je meduresorno prepoznat. Uz to, važno je povecati kapacitete i kvalitetu, ali i naci rješenje kako produžiti sezonu. Kada nam to uspije, tek tada cemo moci reci da smo uspjeli u razvoju turizma, ali i cjelokupnom gospodarstvu, rekao je na otvaranju predsjednik Ivo Josipovic.
S druge strane, župan Ivan Jakovcic jasno je skupu dao do znanja što zapravo Istri u turistickom smislu treba iducih deset godina, odnosno kako je on vidi. Prije svega, kao najjacu turisticku regiju Mediterana.
- Što nama treba? Ulaganje u postojece kapacitete. Treba nam 10 golf igrališta jer s iskustvom jednog igrališta koje imamo vidjeli smo kakav efekt ono ima na citav kraj. Najbolji su nam saveznici vinari i maslinari. Treca stvar koja nam treba je projekt "Brijuni rivijera" koji ce promijeniti sliku turisticke Istre jer su Brijuni uz Dubrovnik prepoznatljiv svjetski brend. A nama jedan prepoznatljivi svjetski brend nedostaje. Treba nam i veliki konferencijski centar, što bismo mogli riješiti putem pretpristupnih fondova Europske unije. Treba nam veliki svjetski kulturni centar jer nam može produžiti sezonu, istaknuo je župan.
Svoje vizije daljnjeg razvoja turisticke Istre na okruglom su stolu iznijeli i resorni ministar Damir Bajs, Miroslav Dragicevic iz Horwath Consultinga, saborski zastupnik i dekan Ekonomskog fakulteta u Splitu Branko Grcic, umaški gradonacelnik Vili Bassanese, predsjednik Uprave Zagrebacke banke Franjo Lukovic, vinar Ivica Matoševic, predsjednik Uprave porecke hotelske kuce Riviere Veljko Ostojic te Andre Gerondeau, izvršni potpredsjednik Melia Hotels Internationala.
Ostojic: Kao mediteranski Južni Tirol
- Dilema je hoce li Istra biti tipicna mediteranska destinacija, što podrazumijeva volumene, sezonalnost, cartere, all inclusive i na tome graditi svoj turisticki razvoj ili ce u obzir uzeti drugi model, a to je srednja Europa, koji podrazumijeva diferencijaciju, lokalni identitet, dodatnu vrijednost. Ili ce pak uzeti ono najbolje od oba modela, rekao je Ostojic.
Ostojic je bio konkretan te je kazao da Istra treba još jace nastupiti prema bližim tržištima u kojima se skriva ogroman potencijal, a od proizvoda koji ce biti najznacajniji za razvoj cjelogodišnjeg poslovanja na prvo je mjesto stavio cikloturizam. Na drugo je mjesto svrstao golf, zatim eno-gastronomiju i na kraju marine experience, buduci da je Istra srednjoj Europi najbliži dio Mediterana.
- Istru vidim i kao Mediteran, ali i srednju Europu. Ona je nešto izmedu. U principu, volio bih da Istra postane Južni Tirol Mediterana, kazao je Ostojic.